Facebooku díky mobilní reklamě vzrostl čtvrtletní zisk

Provozovateli sociální sítě Facebook ve čtvrtém čtvrtletí stoupl čistý zisk na 4,27 miliardy dolarů z 3,56 miliardy ve stejném období roku 2016. Firma ve středu večer uvedla, že k růstu zisku přispěly zejména vyšší příjmy z reklamy, a to především mobilní. Celkové příjmy podniku stouply o 47 % na 12,97 miliardy dolarů. Stejným tempem vzrostly příjmy i za celý rok, a to na 40,65 miliardy dolarů.
Příjmy z reklamy Facebooku činily ve čtvrtletí 12,78 miliardy dolarů, analytici oslovení agenturou Reuters předpovídali 12,3 miliardy dolarů. Příjmy z mobilní reklamy, která se na celku podílí 89 %, vzrostly o 84 %.
Facebook měl v posledním loňském čtvrtletí zhruba 2,13 miliardy měsíčně aktivních uživatelů. To je o 14 % více než ve stejném období 2016.
Společnost uvedla, že díky změnám, které zavedla na novinkovém kanálu News Feed, se čas strávený uživateli na její síti sníží každý den zhruba o 50 milionů hodin.
Facebook po kritice, že jeho algoritmy upřednostňují zavádějící zprávy a dezinformace, provedl řadu změn. Kanál News Feed, který uživatelům poskytuje přísun novinek od přátel nebo ze zvolených webových stránek nově upřednostňuje zprávy sdílené přáteli a rodinou. Nižší je také podíl reklamy.
Zdroj: ČTK
Aktuality

