Česko má jednu z nejmenších dálničních sítí v EU

Česku se v posledních letech ekonomicky daří, což naznačuje například nejnižší nezaměstnanost v EU či více než 5% růst české ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku, za ostatními evropskými zeměmi, a to i za těmi chudšími, však země zaostává v rychlosti cestování, v počtu dálničních kilometrů je Česko totiž jednou z nejhorších zemí v EU, napsala agentura Bloomberg.
Téměř tři dekády po pádu železné opony Česku stále chybí dálnice do Rakouska, doprava autobusem je většinou rychlejší než vlakem a cesta z Berlína do Vídně přes Prahu trvá o hodinu déle, než kdyby se Česko objíždělo.
Vláda Andreje Babiše slibuje, že v příštím roce zvýší výdaje na dopravní infrastrukturu o 26 miliard korun, další finance by navíc měly přitéct z evropských fondů. Ministr dopravy Dan Ťok zároveň v minulém týdnu uvedl, že pokud se tyto finance nenajdou v rozpočtu, Česko si je bude muset půjčit, neboť současný stav dálniční sítě je podle něj do budoucna neudržitelný.
Investice do infrastruktury jsou pro premiéra v demisi Andreje Babiše dle jeho slov prioritou, realitou však je, že v uplynulých čtyřech letech, kdy na ministerstvu dopravy rovněž vládlo hnutí ANO, investice zůstaly za očekáváním.
Zdroj: Bloomberg
Aktuality
