US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+1,06 %
NASDAQ+1,76 %
DOW JONES+0,31 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,62 %
NVIDIA+4,14 %

Česko má jednu z nejmenších dálničních sítí v EU

Česku se v posledních letech ekonomicky daří, což naznačuje například nejnižší nezaměstnanost v EU či více než 5% růst české ekonomiky ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku, za ostatními evropskými zeměmi, a to i za těmi chudšími, však země zaostává v rychlosti cestování, v počtu dálničních kilometrů je Česko totiž jednou z nejhorších zemí v EU, napsala agentura Bloomberg.

Redakce IW
Redakce IW
12. 3. 2018 | 10:35
Česká republika

Téměř tři dekády po pádu železné opony Česku stále chybí dálnice do Rakouska, doprava autobusem je většinou rychlejší než vlakem a cesta z Berlína do Vídně přes Prahu trvá o hodinu déle, než kdyby se Česko objíždělo.

Vláda Andreje Babiše slibuje, že v příštím roce zvýší výdaje na dopravní infrastrukturu o 26 miliard korun, další finance by navíc měly přitéct z evropských fondů. Ministr dopravy Dan Ťok zároveň v minulém týdnu uvedl, že pokud se tyto finance nenajdou v rozpočtu, Česko si je bude muset půjčit, neboť současný stav dálniční sítě je podle něj do budoucna neudržitelný.

Investice do infrastruktury jsou pro premiéra v demisi Andreje Babiše dle jeho slov prioritou, realitou však je, že v uplynulých čtyřech letech, kdy na ministerstvu dopravy rovněž vládlo hnutí ANO, investice zůstaly za očekáváním.

Zdroj: Bloomberg

Česká republikaInfrastrukturaStavebnictví
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio