US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+1,64 %
NASDAQ+2,41 %
DOW JONES+0,82 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,62 %
NVIDIA+5,42 %

Letní pivní sezóna se prodlužuje, rekordní prodeje přišly dříve

Letní pivní sezona se prodlužuje, rekordní prodeje byly letos o 1,5 měsíce dříve. ČTK to ve čtvrtek řekl obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz. I když poslední dny přinesly do Česka mírné ochlazení, letošní sezona láme pivní rekordy. Nebývale teplé a slunečné počasí si Češi užívali od poloviny dubna. Prodejům pomáhá i každoročně vyšší počet restauračních zahrádek.

Redakce IW
Redakce IW
28. 6. 2018 | 13:52
Pivo

Za růstem prodejů v letní sezoně je zejména čepované pivo. V nejteplejších měsících pak až o čtvrtinu roste i zájem o plechovky, které jsou skladné a oblíbené na cesty.

Stabilní prodeje si drží ležáky. Při teplotách kolem 25 stupňů jde nejrychleji nahoru hlavně spotřeba "desítky". Ve vedrech se několikanásobně zvedá odbyt nealkoholických piv a ciderů.

Hlavní pivařská sezona letos začala o šest týdnů dříve, než je obvyklé. V horkých květnových dnech pivovar poprvé na jaře přesáhl prodejní maxima, která dříve dosahoval o prázdninách.

"Skokově vzrostl v dubnu prodej piv v pivnicích a restauracích, a to zejména díky tomu, že hostinští rychle zareagovali a otevřeli zahrádky a předzahrádky. V obchodech se začaly prodeje zvyšovat se čtrnáctidenním zpožděním, protože lidé nejprve dopili domácí zásoby," uvedl Mráz. Po dalším oteplení na začátku května se pak prodeje dosáhly absolutní maxima. Denně o prodlouženém prvomájovém víkendu atakovaly hranici 45.000 hektolitrů. "To je rekordní objem, který v jiných letech dosahujeme pouze v těch nejteplejších dnech vrcholného léta," uvedl. Výrazně nad průměrem se prodeje pohybovaly celý květen.

Prazdroji při řízení výroby pomáhá vlastní výpočetní analytický model Jáchym. Vychází z dlouhodobých i aktuálních předpovědí počasí a zahrnuje i data o spotřebě typů piv za konkrétních teplot. Dokáže tak podle Mráze dobře plánovat výrobu a vycházet vstříc aktuální poptávce.

Prodejům piva pomáhá také to, že se v ČR každoročně zvyšuje počet sezonních zahrádek a předzahrádek, které lákají také nové hosty. "Výrazně se zlepšuje i jejich komfort. Pomáháme s vybavením a poskytujeme i rady," uvedl Mráz. Prazdroj rozváží pivo do 2000 sezonních provozoven, nejúspěšnější vyčepují až 150 hektolitrů měsíčně.

Zdroj: ČTK

Česká republikaPivo
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio