Prodejci H&M ve čtvrtletí překvapivě klesl zisk o 11 procent

Švédskému prodejci oděvů Hennes & Mauritz (H&M) ve čtvrtém čtvrtletí překvapivě klesl zisk před zdaněním meziročně o 11 procent na 4,4 miliardy švédských korun (10,9 miliardy Kč). Podle čtvrtečního sdělení firmy jsou na vině náklady na modernizaci logistiky, investice do výstavby nových prodejen, s jejichž pomocí se podnik snaží získat větší podíl i na rychle rostoucím internetovém trhu, a také slevové akce.
Zisk druhého největšího maloobchodního prodejce oděvů na světě za španělskou skupinou Inditex klesá už šest kvartálů po sobě.
Údaj o zisku před zdaněním zaostal za odhadem analytiků, kteří jej v anketě agentury Reuters odhadovali na 5,1 miliardy SEK. Tržby se pak v souladu s firemní prognózou v období od září do listopadu zvýšily o 12 procent na 56,4 miliardy švédských korun.
V roce 2018 se podniku, který působí i v České republice, zisk snížil už třetí rok po sobě. H&M čelí konkurenci ostatních prodejců módního oblečení, jako je například Zara, Primark či ASOS, a doplácí na své pozdní rozhodnutí zahájit internetový prodej.
Podle šéfa podniku Karla-Johana Perssona byl loňský rok náročný, po obtížné první polovině ale vidí signály, že se restrukturalizace firmy začíná vyplácet. V letošním roce hodlá H&M otevřít 175 nových prodejen a postupně zavádí službu click & collect, kdy si zákazníci vyzvedávají zboží objednané na internetu v prodejnách. Téměř v polovině nových poboček bude společnost nabízet své nové značky COS, Monki a Weekday.
Zdroj: ČTK