Zisk výrobce spotřebního zboží Unilever loni stoupl o 51 procent

Britsko-nizozemskému výrobci spotřebního zboží Unilever vzrostl v loňském roce čistý zisk o 51 procent na 9,8 miliardy eur. Podle firmy zisk podpořil prodej divize margarínů a horké léto v Evropě. Tržby však kvůli prodeji divize a nepříznivému vývoji směnných kurzů klesly o 5,1 procenta na 51 miliardy eur.
Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů a nákupu a prodeje majetku se tržby zvýšily o 3,1 procenta. To bylo na dolním konci mnohaletého cíle firmy, který počítá s ročním růstem o tři až pět procent.
Generální ředitel Alan Jope označil loňský rok za solidní. Varoval však, že letos podmínky na trhu budou náročně, hlavně kvůli nestabilitě na rozvíjejících se trzích, zejména v Latinské Americe. Růst srovnatelných tržeb tak bude spíše v dolní polovině dlouholetého cíle firmy, tedy kolem tří až čtyř procent, uvedla agentura AP.
Ze tří hlavní divizí k tržbám nejvíce přispěla divize kosmetiky a produktů pro péči o tělo. Podle regionů firma vykázala nejvyšší příjmy v Asii, a to 22,9 miliardy eur. V Latinské Americe však tržby klesly na sedm miliard z předloňských 8,1 miliardy eur.
Unilever působí ve 190 zemích světa a zaměstnává kolem 170.000 lidí. Unilever v roce 2010 uzavřel závod v Nelahozevsi na Mělnicku, a ukončil tak výrobu v České republice. Nadále však v tuzemsku prodává širokou škálu produktů, například majonézy a dresinky Hellmann's, či kořenicí směsi nebo omáčky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček, čaj Lipton a kosmetické značky Dove a Rexona.
Zdroj: ČTK