Zalando chce mít do roku 2023 v managementu nejméně 40 % žen

Největší evropský prodejce módy na internetu Zalando chce mít do roku 2023 v managementu nejméně 40 procent žen. Německá firma, jejíž zákaznice tvoří převážně ženy a která čelila kvůli jejich nízkému podílu ve vyšších pozicích kritice, to uvedla ve svém středečním sdělení.
"V uplynulých 11 letech jsme se soustředili na rozjezd a rozvoj našeho podnikání a nevěnovali jsme se dostatečně řešení vzniklé strukturální nerovnováhy," uvedl v prohlášení Rubin Ritter, šéf firmy, která podniká i v České republice.
Podle týdeníku Der Spiegel byly v roce 2018 zhruba dvě třetiny vedoucích pozic v Zalandu obsazeny muži, přičemž s rostoucí hierarchií podíl žen klesá. Firma se ale podle Cristiny Stenbeckové, která stojí od května v čele dozorčí rady, chce pokusit o větší různorodost i pokud jde o vzdělání jednotlivých zaměstnanců a podíl cizinců. "Různorodost na všech firemních úrovních vede k lepšímu rozhodování, podporuje tvořivost a v nejlepším případě zvyšuje celkovou výkonnost," uvedla předsedkyně dozorčí rady s tím, že k tématu vznikne každý rok podrobná zpráva.
V Německu musí mít od začátku roku 2016 zhruba stovka největších firem obchodovaných na burze nejméně 30procentní podíl žen v dozorčí radě. Pro management žádná kvóta zavedena nebyla, ale podle agentury Reuters už se mezi politiky ozývají hlasy, že pokud tu bude pokrok příliš pomalý, zavedou i takovou kvótu. Podle průzkumu poradenské firmy EY tvořily v první polovině letošního roku ženy na nejvyšších pozicích ve 160 firmách zahrnutých do burzovních indexů Dax, MDax a SDax zhruba devět procent.
Zalando v současnosti vede správní rada tvořená pěti muži. V devítičlenné dozorčí radě zasedají tři ženy - včetně šéfky Stenbeckové.
Zdroj: ČTK