US MARKETOtevírá za: 9 h 2 m
DOW JONES-0,21 %
NASDAQ+0,72 %
S&P 500+0,10 %
META-2,35 %
TSLA-1,40 %
AAPL-0,41 %

Tržby e-shopu Zalando prudce vzrostly, firma ale čeká zpomalení tempa

Německý internetový obchod s módou Zalando vykázal ve třetím čtvrtletí nejvyšší nárůst tržeb za poslední dva roky, návštěvnost jeho portálu zároveň přesáhla jednu miliardu přístupů. K solidnímu výsledku přispěl nový věrnostní program v Německu a také rychlá expanze ve Španělsku, Skandinávii a v České republice, uvedla ve čtvrtek agentura Reuters. Firma ale předpokládá, že v posledním čtvrtletí bude růst tržeb ve srovnání s loňskem pomalejší.

Zisk před úroky a zdaněním (EBIT) v uplynulém čtvrtletí dosáhl 6,3 milionu eur, zatímco před rokem firma hospodařila se ztrátou 38,9 milionu eur.

Tržby internetového prodejce se ve třetím čtvrtletí zvýšily o 26,7 procenta na 1,52 miliardy eur. V průměru analytici očekávali tržby 1,5 miliardy eur.

V posledním čtvrtletí ale firma očekává slabší růst tržeb. Listopadové slevy, takzvaný černý pátek, totiž letos začínají 29. listopadu - o týden později než loni. Krátí se tak nákupní období, které trvá do Vánoc.

Společnost uvedla, že k zákazníkům, kteří se v Německu účastní věrnostního programu Plus, za dvě čtvrtletí putovalo deset procent hrubé hodnoty zboží.

Na ziskovosti největšího internetového prodejce módy v Evropě se negativně odrážejí vysoké investice do rychlejšího doručování zboží pod tlakem toho, že nabídku módy rozšiřuje také společnost Amazon.

Ve středu Zalando oznámilo, že hodlá snížit svou uhlíkovou stopu tím, že omezí jednorázové používání plastových obalů a bude prodávat více zboží vyrobeného udržitelným způsobem. Do roku 2023 z nich chce společnost generovat 20 procent hrubé hodnoty zboží. Finanční ředitel Zalanda David Schröder ve črvrtek uvedl, že toto rozhodnutí ziskovost společnosti neovlivní.

Firma, z níž se pomalu stává platforma různých módních značek, ale v dlouhodobém horizontu očekává zlepšení ziskovosti. K vysokým příjmům ve třetím čtvrtletí přispěla skutečnost, že logistické a reklamní služby Zalanda využilo více značek.

Na český trh společnost Zalando vstoupila loni v létě.

Zdroj: ČTK

Evropské akcieVýsledková sezóna
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika