Alibaba na Singles Day překonala rekord, tržby přesáhly 30 miliard USD

Čínský internetový prodejce Alibaba letos znovu zabodoval se svým Singles Day. Tržby této jednodenní akce, kterou společnost zavedla v roce 2009, se v pondělí odpoledne místního času dostaly nad 30 miliard USD a pokračovaly v růstu. Již během první hodiny od začátku akce přitom společnost hlásila tržby ve výši zhruba 12 miliard USD.
Singles Day je největší internetovou nákupní událostí na světě, pro kterou Alibaba připravuje speciální slevové akce ve spolupráci se světovými celebritami. Letos se do příprav zapojila například Kim Kardashian.
Den nezadaných připadá na 11. listopadu, jedničky v datu (11. 11.) mají odkazovat na nezadané jedince. Slavit jej v 90. letech začali studenti, společnost Alibaba z něj však později udělala nákupní svátek po vzoru amerického Černého pátku.
Podle serveru CNBC byl mezi zákazníky největší zájem například o nové mobilní telefony od Applu a jeho čínského konkurenta Huawei. Vzhledem k probíhající obchodní válce mezi USA a Čínou panovaly obavy z ochlazení zájmu čínských zákazníků o americké zboží, což se ale podle CNBC nepotvrdilo.
Zdroj: CNBC, ČTK