Důvěra britských spotřebitelů byla v lednu nejvýše za 16 měsíců

Spotřebitelská důvěra v Británii se v lednu vyšplhala nejvýše za 16 měsíců. Vyplývá to z pátečního průzkumu společnosti GfK. V ekonomice podle agentury Reuters přetrvává povolební optimismus, který ukončil období tříleté politické a ekonomické nejistoty.
Index spotřebitelské důvěry GfK v lednu stoupl na -9 z prosincových -11 bodů. Hodnota je v souladu s očekáváním analytiků v anketě Reuters.
Britské podniky a spotřebitelé na podzim čelili značné politické nejistotě. Británie měla do 31. října opustit Evropskou unii, parlament si však vynutil odklad brexitu a na prosinec schválil konání předčasných voleb. Volby jasně vyhráli konzervativci premiéra Borise Johnsona, který prosazoval brzký brexit.
Známky optimismu ze strany spotřebitelů i firem ve čtvrtek přiměly britskou centrální banku, aby nesnížila základní úrokovou sazbu. Její činitelé rozhodnutí zdůvodnili i odkazem na prosincové údaje o spotřebitelské náladě od Evropské komise, které vycházejí z hodnot GfK.
"Nejnovější opatření týkající se naší osobní finanční situace... jsou povzbudivě zdravá a pozitivní. Stejně se zlepšil náš pohled na širší ekonomický rámec Británie," řekl agentuře Reuters analytik GfK Joe Staton.
Zdroj: ČTK
Aktuality
