US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+1,00 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,52 %
ČEZ+0,25 %
KB+0,00 %
Erste+1,08 %

BMW kvůli snižování nákladů a brexitu odložilo vývoj nového Mini

Německá automobilka BMW odložila vývoj nového vozu Mini. Zdůvodňuje to snižováním nákladů a tím, že nejistota ohledně budoucích vztahů EU s Británií ztěžuje rozhodování o dlouhodobých investicích.

Redakce IW
Redakce IW
31. 1. 2020 | 21:09
BMW

BMW značku Mini od anglické skupiny Rover Group koupila v roce 1994 a od té doby vyvinula tři generace Mini, které na trh uváděla zhruba v šestiletém odstupu. Pro Brity znamená tento vůz zhruba to, co pro Němce Volkswagen Brouk. Nyní se Mini v Británii vyrábí v Oxfordu a také v nizozemském městě Born.

Současný model byl na trh uveden v roce 2014. Model je postaven na platformě UKL1. "Životnost platformy byla prodloužena," řekl mluvčí BMW Maximilian Schöberl agentuře Reuters. "Kvůli nákladům a brexitu," dodal.

Na výrobce automobilů stoupá tlak, aby uvolnili zdroje a investovali do vývoje a výroby elektrických, hybridních a autonomních vozů. Loni v březnu BMW oznámila, že do roku 2022 chce snížit náklady o 12 miliard eur, aby tak kompenzovala růst investic do nových technologií.

Vznik nové platformy se neobejde bez investice zhruba jedné miliardy eur do vývoje a výzkumu, uvedl analytik automobilového průmyslu Jürgen Pieper. Platformy se podle něj užívají zhruba šest let.

BMW nepřistoupí k velkým investicím, dokud nebude jasnější, jak skončí jednání EU a Británie o obchodní dohodě. Generální ředitel BMW minulý rok uvedl, že pokud by clo nepřevýšilo pět procent na věci by se příliš nezměnilo. V případě vyšších cel by BMW podle něj zvážilo přesunout více výroby do Nizozemí.

V roce 2018 bylo v Bornu vyrobeno 211 660 vozů Mini, o šestnáct procent více než předcházející rok. V Británii bylo roku 2018 vyrobeno 234 501 vozů.

Zdroj: ČTK

AutaBMW
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nebaví vás drahá NVIDIA? Vsaďte na boom AI přes komodity

Nebaví vás drahá NVIDIA? Vsaďte na boom AI přes komodity

25. 6.-Tomáš Beránek
Průmyslové kovy