Výsledky PepsiCo v 1Q: Zisk na akcii 0,96 USD (loni: 1 USD, odhad: 1,03 USD), tržby 13,881 miliardy USD (loni: 12,884 miliardy USD, odhad: 13,192 miliardy USD)

Americký výrobce nápojů a pochutin PepsiCo zvýšil v prvním čtvrtletí čisté tržby o 7,7 % na 13,9 miliardy dolarů. Firma ale kvůli nejistotě vyplývající z šíření koronaviru zrušila výhled na letošní rok. Přesto v úterý uvedla, že počítá s vyplácením dividend a chce odkupovat své akcie.
Ke zvýšení tržeb firmě pomohla masivní reklamní kampaň spojená se Super Bowlem, tedy finále zámořské ligy amerického fotbalu. PepsiCo nicméně za uplynulý kvartál vykázala pokles čistého zisku o pět procent na 1,34 miliardy dolarů.
Společnost stále počítá s tím, že letos na dividendách vyplatí 5,5 miliardy dolarů a odkoupí vlastní akcie za dvě miliardy dolarů, což obecně signalizuje finanční stabilitu.
Skupina dříve prognózovala, že takzvané organické tržby, tedy s vyloučením akvizic a kurzových výkyvů, letos zvýší o čtyři procenta.
Firma neuvedla, zda a jak ji šíření koronaviru ovlivnilo. Karanténní opatření po celém světě v uplynulých týdnech vedla k nebývalému nárůstu poptávky po jídle a nápojích. Analytici mají za to, že větší škála produktů občerstvení poskytla firmě výhodu před konkurenčním podnikem Coca-Cola.
PepsiCo je druhý největší výrobce nealkoholických nápojů na světě po společnosti Coca-Cola. Do portfolia PepsiCo patří kromě syceného nápoje Pepsi-Cola například i nápoje Mirinda, 7Up, Mountain Dew, Rockstar, Evervess, Schwip Schwap nebo značka bramborových chipsů Lay's.
Zdroj: MarketWatch