US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+1,40 %
NASDAQ+2,15 %
DOW JONES+0,68 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,62 %
NVIDIA+4,82 %

Alibaba má první továrnu, expanduje mimo internetový prodej

Čínská společnost Alibaba Group, která se soustředí hlavně na internetový prodej, ve středu ve východočínském městě Chang-čou představila svou pilotní továrnu. Snaží se o takzvanou chytrou výrobu. Oznámení ilustruje expanzi společnosti mimo její hlavní oblast podnikání a směrem k dodavatelským řetězcům internetového prodeje.

Továrnu provozuje divize Xunxi Digital Technology a nyní se bude soustředit na práci s oděvními společnostmi, uvedla skupina v prohlášení. V doprovodném videu pak firma uvedla, že na základě dat, která získává z internetového obchodu, vyhledávání a prodeje, značkám pomůže předvídat oblíbené položky a ty dostat rychle na trh.

V roce 2016 zakladatel Alibaby Jack Ma označil takzvanou novou výrobu za jeden z pěti trendů, které považuje za budoucí obchodní příležitosti skupiny. Ostatními čtyřmi oblastmi měly být inovovaný prodej, technologie, finance a energie.

Přechod skupiny směrem k výrobě přichází v době, kdy se hlavní hráči internetového prodeje v Číně snaží hledat cesty užší spolupráce s množstvím tamních továren. Konkurenční společnost Pinduoduo se v oblasti internetového prodeje například prosadila tím, že výrobce láká k přímému prodeje zákazníkům.

Otevření továrny bylo též dalším krokem Alibaby mimo svět internetu. V roce 2016 skupina představila svůj první kamenný obchod s potravinami Freshippo. Řetězec má nyní stovky poboček v obchodních centrech po celé Číně.

Zdroj: ČTK

Alibaba Group HoldingČína
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio