Důvěra britských spotřebitelů byla v září nejvyšší od března

Důvěra britských spotřebitelů dosáhla v září nejvyšší úrovně od březnového zavedení plošné karantény, ale stále je hluboko pod stavem před pandemií nemoci covid-19. Ukázaly to výsledky průzkumu, které v pátek zveřejnila společnost GfK. Index spotřebitelské důvěry se podle ní v září zvýšil na minus 25 bodů ze srpnových minus 27 bodů.
Analytici v anketě agentury Reuters očekávali, že se hodnota indexu nezmění.
Společnost GfK průzkum provedla v první polovině měsíce, tedy ještě předtím, než byla v úterý oznámena další opatření proti šíření koronaviru v Británii.
Od čtvrtka musejí například bary a restaurace v Anglii a Skotsku ve 22:00 zavřít a kromě toho se rozšířil seznam míst, kde je nutné nosit roušku. Od minulého týdne platí takzvané pravidlo šesti, tedy plošný zákaz shromažďování více než šesti lidí.
"Jenom nezdolný optimista by sázel na další růst spotřebitelské důvěry," konstatoval Joe Staton ze společnosti GfK.
Spotřebitelské výdaje se navzdory utlumené spotřebitelské důvěře od plošné karantény výrazně zotavily a maloobchodní tržby jsou vyšší než před pandemií.
Zdroj: ČTK
Aktuality
