Síť restaurací Coloseum chystá vstup na trh START pražské burzy
Skupina Coloseum, která v Česku provozuje síť italských restaurací pod stejným názvem, chystá vstup na pražskou burzu. Na trhu START hodlá na jaře nabídnout až 30% podíl. Informoval o tom František Bostl ze společnosti STARTEEPO, která společně s advokátní kanceláří PRK transakci zastřešuje.
Do konce roku 2020 vznikne zastřešující holdingová struktura Coloseum Holding, která na jaře požádá o schválení veřejné nabídky akcií Českou národní banku. Na burzu by chtěla skupina vstoupit nejpozději v dubnu a vybrat by chtěla celkem 60 milionů korun.
Burzovní trh START je určen pro rozvíjející se malé a středně velké české firmy, pro které je cestou, jak se dostat ke kapitálu. Těmto společnostem nabízí možnost získat kapitál přímo od investorů za zjednodušených podmínek. Nedávno na něj vstoupily společnost Pilulka nebo softwarová firma eMan.
Společnost by mohla být oceněna až na 250 milionů korun
"Nabídnuto by mělo být až 30 % holdingové společnosti. Předpokládáme, že investoři by mohli ocenit Coloseum na 210 až 250 milionů korun," řekl Bostl. "Jsem rád, že i v této složité době plní START a kapitálový trh svoji funkci a pomáhají firmám s financováním jejich rozvojových plánů", doplnil generální ředitel Burzy cenných papírů Praha Petr Koblic.
Skupina Coloseum, kterou založil před 25 lety její současný stoprocentní vlastník a ředitel Jan Mužátko, má v plánu posílit stávající kapitál, který byl vlivem pandemie covidu-19 oslaben. Asi 50 % získaných peněz by mělo jít na refinancování závazků a 50 % na investice, které urychlí budoucí růst skupiny.
"Bohužel jsme se letos dostali do situace, kdy došlo k uzavření našich provozů a zároveň nám stát nepodal pomocnou ruku tak jako třeba v Německu nebo Rakousku. Vidíme kolem sebe, že někteří konkurenti situaci neustáli a zavírají. V tomto ohledu chceme být připraveni na konsolidaci trhu a nové příležitosti, které se objevují již dnes," uvedl Mužátko.
Dividendy a věrnostní program pro akcionáře
Znalecký posudek, který si nechala skupina vypracovat pro účely založení holdingu, dnes oceňuje hodnotu 100% podílu přibližně na 235 milionů korun. "Při pohledu na obrat z roku 2019, který dosahoval 423 milionů korun, a na to, kam by se mělo hospodaření skupiny v následujících letech vracet, vypadá ocenění slibně. Pro dlouhodobé investory, kteří dokážou ocenit hodnotu a mají rádi dividendy, bude Coloseum zajímavou příležitostí," podotkl Bostl.
Právě znovuotevření restaurací v příštím roce, postupný návrat k normálu a budoucí výplata dividend budou hlavními taháky. Coloseum také připravuje věrnostní program pro akcionáře, kteří budou moci čerpat slevy 10 až 30 % na konzumaci v restauracích skupiny.
V roce 2019 tržby dosáhly 423 milionů Kč
Skupina Coloseum vznikla v roce 1995, kdy byla otevřena první restaurace ve Vodičkově ulici v Praze 1. O rok později se společnost rozrostla o služby cateringu, kterými dnes zásobuje například hokejové arény v Liberci, Pardubicích a Kladně. V roce 2000 si skupina zajistila vlastní velkoobchod, který zpočátku fungoval jako exkluzivní dodavatel pro Coloseum, ale dnes zásobuje i jiné provozy včetně konkurence. V roce 2015 získala značka Pizza Coloseum titul Czech Consumer Superbrand.
V roce 2019 dosáhla skupina tržeb 423 milionů korun a zaměstnávala přes 400 lidí. Ročně navštívilo provozy skupiny více než 1,5 milionu zákazníků a věrnostní program Bakarta sdružuje 45 tisíc pravidelných hostů.
Pětadvacáté výročí založení však letos oslavila společnost ve stínu covidu-19, když obrat za celý rok klesne na přibližně 250 milionů korun. Počet zaměstnanců kvůli aktuální situaci klesl na 120, ale s růstem trhu po znovuotevření ekonomiky by se měl opět zvyšovat.
Skupina dnes provozuje 15 restaurací Pizza Coloseum (9 vlastních a 6 s franšízovou licencí) a patří do ní také velkoobchod Pragogastro, Pivovar Národní nebo Občanská plovárna.
Zdroj: ČTK, STARTEEPO