Procter & Gamble bude mít nově čtyři divize

Největší výrobce spotřebního zboží na světě, americký Procter & Gamble, chystá reorganizaci a nově bude mít čtyři divize. Plánovaná reorganizace je první výraznou změnou od návratu bývalého generálního ředitele A.G. Lafleye, který je znovu ve funkci asi dva týdny. Změny vstupují v platnost od 1. července.
Lafley nahradil bývalého ředitele Boba McDonalda koncem května, v čele P&G ale stál již v letech 2000 až 2009. Změna přišla v době, kdy se firma snaží podpořit svůj růst na rozvíjejících se trzích a zlepšit zisk a příjmy.
Nově bude existovat divize prostředkům pro péči o děti, ženy a denní péči, divize dekorativní kosmetiky, divize zdraví a péče o vzhled a divize čisticích a pracích prostředků pro domácnosti. Každá divize bude mít svého prezidenta, který bude podléhat přímo Lafleyovi.
P&G působí na trhu 175 let a její výrobky lze podle agentury Reuters najít v 98 procentech amerických domácností. Firma se však v poslední době potýká s problémy kvůli rostoucí konkurenci a kvůli zpomalení růstu globální ekonomiky. V současnosti je uprostřed úsporného programu, který zahrnuje snižování nákladů a zavádění nových produktů a jehož cílem je do roku 2016 uspořit deset miliard USD.
P&G vyrábí mimo jiné prací prášky Ariel, plenky Pampers, holicí potřeby Gillette nebo produkty zubní hygieny Crest. Své výrobky prodává ve více než 180 zemích a výrobní základny má v 80 zemích světa včetně České republiky. V roce 1991 firma koupila závod Rakona v Rakovníku. Vyrábí tam prací prášky, prostředky na mytí nádobí, čistící prostředky, aviváže, deodoranty a antiperspiranty. Zhruba 90 procent produkce vyváží.
Zdroj: ČTK