US MARKETOtevírá za: 31 h 1 m
DOW JONES+0,78 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,70 %
META-0,55 %
TSLA+2,09 %
AAPL-0,09 %

Nova zvýší cenu reklamy v příštím roce o 5 %, akcie CME klesají

Skupina Nova v příštím roce plánuje zvýšit cenu reklamy o 5 %. Základní cena, takzvaný Cost per Point (CPP), má být 19 500 korun. Vyplývá to z prezentace pro mediální agentury, o které dnes informoval server Mediaguru.cz. Televize obchodní politiku představila dříve než loni, chce tak vytvořit dostatečný prostor pro přípravu mediálních plánů a nastavení rozpočtů.

Redakce IW
Redakce IW
17. 10. 2013 | 12:35
Akcie ČR

"Jednání již byla zahájena a věříme, že tak všichni klienti budou mít dostatečný prostor využít všech výhod, které obchodní politika 2014 nabízí," řekl serveru obchodní ředitel Jan Vlček.

Nova chce zmírnit některé spornější body jako například povinnost předplatby při uzavření dlouhodobé spolupráce. Půjde tak pouze o jeden z nástrojů ke snížení ceny, a to až na úrovni 6 % v závislosti na jejím objemu. Oproti letošku bude obchodní politika vstřícnější a flexibilnější, sdělil při její prezentaci mediálním agenturám ředitel oddělení prodeje Jan Ulrych.

K úpravám dojde také u sezonních koeficientů. Podle Mediaguru se Nova vrací ke stanovení pouze jednoho koeficientu pro každý měsíc. Reálné zvýšení ceny tak bude se započítáním změn sezonních indexů mírně nad 5 %. Novinkou je započítání product placementu (skrytá reklama produktu například ve filmu) do takzvaných ostatních mediálních kanálů, díky kterým je možné získat cenové zvýhodnění. Příznivější ceny klienti dostanou také při včasném podpisu smlouvy.

"Zvýšení ceny o zhruba 5 % je přibližně v souladu s tím, co připravuje i konkurenční Prima. Ta již oznámila, že pro příští rok počítá se zvýšením cen do 10 %. Zajímavou novinkou je i zahrnutí product placementu do celkového objemu investice, což u velkých inzerentů bude znamenat zlevnění v řádu jednotek procent, a celkové zvýšení cen tak bude podstatně nižší (vyšší množstevní slevy). Růst cen o nízké jednotky procent je dokladem obratu strategie CME po odchodu bývalého generálního ředitele, který prosazoval velmi ostrý přístup k inzerentům," říká Václav Kmínek, analytik z České spořitelny.

Akcie CME na pražské burze reagují propadem.

Televizi Nova se ceníkové reklamní investice letos propadly na polovinu, akcie CME letí dolů

Televizi Nova se ceníkové reklamní investice letos propadly na polovinu, akcie CME letí dolů

Zdroj: ČTK

Akcie ČRReklama a marketingTelevize
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika