Starbucks čelí ostré kritice ze strany čínských médií kvůli své cenové politice v zemi

Čínská televize China Central Television (CCTV) v neděli odvysílala reportáž, v níž obvinila řetězec kaváren Starbucks z nespravedlivé cenové politiky. Střední latté podle reportáže v Pekingu stojí 27 jüanů, což v dnešním kurzu je zhruba 4,43 dolaru, tedy o třetinu více, než za latté zaplatí zákazníci v Chicagu. Starbucks se brání tím, že musí cenovou politiku přizpůsobovat podmínkám trhu.
Největší světový kavárenský řetězec Starbucks se stal novým trnem v oku čínských médií. Nedávno se Čína obula do společnosti Apple za nespravedlivé ceny, nyní si vzala na mušku kavárny Starbucks.
"Starbucks si užívá vysokých cen v Číně především díky slepé důvěře čínských spotřebitelů ve Starbucks, stejně jako v ostatní západní značky," říká Wang Čen-tung, ředitel Coffee Association v Šanghaji.
Cenová politika Starbucks na čínském trhu, který je po americkém jejím druhým největším trhem, se odvíjí od nákladů na podnikání (například náklady na pracovní sílu, investice do infrastruktury, měnové kurzy a nemovitosti), prohlásila společnost.
"Každý trh, na němž Starbucks operuje, je specifický a má odlišné provozní náklady, takže je nepřesné činit závěry pouhým srovnáním cen na dvou různých trzích," uvedla firma v prohlášení.
Zdroj: Reuters