US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,31 %
NVIDIA-2,47 %

Starbucks čelí ostré kritice ze strany čínských médií kvůli své cenové politice v zemi

Čínská televize China Central Television (CCTV) v neděli odvysílala reportáž, v níž obvinila řetězec kaváren Starbucks z nespravedlivé cenové politiky. Střední latté podle reportáže v Pekingu stojí 27 jüanů, což v dnešním kurzu je zhruba 4,43 dolaru, tedy o třetinu více, než za latté zaplatí zákazníci v Chicagu. Starbucks se brání tím, že musí cenovou politiku přizpůsobovat podmínkám trhu.

Redakce IW
Redakce IW
21. 10. 2013 | 10:46
Čína

Největší světový kavárenský řetězec Starbucks se stal novým trnem v oku čínských médií. Nedávno se Čína obula do společnosti Apple za nespravedlivé ceny, nyní si vzala na mušku kavárny Starbucks.

"Starbucks si užívá vysokých cen v Číně především díky slepé důvěře čínských spotřebitelů ve Starbucks, stejně jako v ostatní západní značky," říká Wang Čen-tung, ředitel Coffee Association v Šanghaji.

Cenová politika Starbucks na čínském trhu, který je po americkém jejím druhým největším trhem, se odvíjí od nákladů na podnikání (například náklady na pracovní sílu, investice do infrastruktury, měnové kurzy a nemovitosti), prohlásila společnost.

"Každý trh, na němž Starbucks operuje, je specifický a má odlišné provozní náklady, takže je nepřesné činit závěry pouhým srovnáním cen na dvou různých trzích," uvedla firma v prohlášení.

Zdroj: Reuters

ČínaKávaSpojené státy americké (USA)
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio