Největší čínský internetový prodejce překonal rekord v tržbách

O více než 80 % překonala v pondělí svůj dosavadní rekord v denních tržbách čínská internetová společnost Alibaba Group Holding. Pondělek byl v Číně dnem slev a nákupů v internetových obchodech a čínští zákazníci během dne utratili miliardy dolarů.
Alibaba se zaměřuje na elektronické obchodování, tzv. e-commerce, a je největším poskytovatelem této služby v Číně. Taobao a Tmall, dvě hlavní platformy Alibaby, během 24 hodin utržily 35 miliard jüanů. Překonaly tak tržby z minulého roku ve výši 19,1 miliardy jüanů, uvedla společnost podle serveru Bloomberg.com na svém účtu na Twitteru.
Čínské elektronické i kamenné obchody v pondělí nabízely slevy u příležitosti takzvaného Dne singles, kdy mohou svobodní Číňané oslavovat staromládenecký život. Relativně nový svátek připadá na 11. listopad, tedy na datum, které tvoří pouze jedničky a které podle oficiálního deníku People's Daily poukazuje na čínské slovní spojení "holé větvičky" pro staré mládence a staré panny.
Alibaba v roce 1999 spustila provoz stránek Alibaba.com zaměřených na firmy. Spotřebitelský portál Taobao nabízí více než miliardu produktů a patří mezi 20 nejnavštěvovanějších stránek světa.
Alibaba podle dřívějších zpráv plánuje vstoupit na burzu v New Yorku. Podle odhadů analytiků by hodnota firmy mohla činit až 190 miliard dolarů. Americká sociální síť Facebook byla po svém loňském vstupu na burzu ohodnocena na 104 miliard dolarů.
Zdroj: ČTK
Aktuality
