US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ-0,57 %
KB-0,86 %
Erste-1,10 %

Výdaje na internetovou reklamu v prosinci meziměsíčně klesly

Výdaje na zobrazovanou internetovou reklamu, tedy především bannery, v prosinci meziměsíčně klesly v ceníkovém srovnání o 16 % na 631,7 milionu korun. Meziročně tato inzerce naopak stoupla, a to o zhruba 17 %. Vyplývá to z údajů projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost Mediaresearch. Hodnota zobrazované reklamy za celý loňský rok podle ceníkového srovnání činila přibližně 6,5 miliardy korun.

Největším zadavatelem v prosinci byla opět společnost Alza.cz s ceníkovými výdaji 41,4 milionu korun. Na druhé příčce se umístil Internet Mall se 26,9 milionu korun. Beze změny zůstala i třetí pozice, když obchodník Allegro Group vykázal reklamní výdaje téměř 15 milionů korun. Reklamní sdělení nejčastěji propagovala široký obchodní sortiment, peněžní služby a motorová vozidla.

Mezi největšími provozovateli v posledním loňském měsíci byl Seznam.cz s 242,9 milionu korun, dále Centrum Holdings s 89,8 milionu a vydavatelství MAFRA, které vystavilo display reklamu za 85,5 milionu korun.

Ceníkové ceny reklamního prostoru nezapočítávají množstevní slevy a případné bartery.

Zdroj: ČTK

InternetReklama a marketing
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár
Informační technologie