Výdaje na internetovou reklamu v prosinci meziměsíčně klesly

Výdaje na zobrazovanou internetovou reklamu, tedy především bannery, v prosinci meziměsíčně klesly v ceníkovém srovnání o 16 % na 631,7 milionu korun. Meziročně tato inzerce naopak stoupla, a to o zhruba 17 %. Vyplývá to z údajů projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost Mediaresearch. Hodnota zobrazované reklamy za celý loňský rok podle ceníkového srovnání činila přibližně 6,5 miliardy korun.
Největším zadavatelem v prosinci byla opět společnost Alza.cz s ceníkovými výdaji 41,4 milionu korun. Na druhé příčce se umístil Internet Mall se 26,9 milionu korun. Beze změny zůstala i třetí pozice, když obchodník Allegro Group vykázal reklamní výdaje téměř 15 milionů korun. Reklamní sdělení nejčastěji propagovala široký obchodní sortiment, peněžní služby a motorová vozidla.
Mezi největšími provozovateli v posledním loňském měsíci byl Seznam.cz s 242,9 milionu korun, dále Centrum Holdings s 89,8 milionu a vydavatelství MAFRA, které vystavilo display reklamu za 85,5 milionu korun.
Ceníkové ceny reklamního prostoru nezapočítávají množstevní slevy a případné bartery.
Zdroj: ČTK