Prodejci oděvů H&M vzrostl ve čtvrtletí zisk o osm procent

Švédskému oděvnímu řetězci Hennes & Mauritz vzrostl v prvním fiskálním čtvrtletí čistý zisk o osm procent na 2,65 miliardy SEK. Výsledky však zaostaly za očekáváním kvůli vysokým investicím firmy do technologií v souvislosti se spouštěním internetového prodeje.
Tržby se za tři měsíce do konce února zvýšily o 13 % na 32,1 miliardy SEK. Počet obchodů firmy stoupl o 60 na téměř 3 200. Zisk před zdaněním vzrostl o osm procent na 3,5 miliardy SEK a zaostal za očekáváním analytiků, kteří čekali zisk 3,8 miliardy SEK.
Náklady se však ve čtvrtletí zvýšily až o 13 %. Firma otevřela tento měsíc internetový obchod ve Francii a plánuje spustit ještě letos internetové obchody také ve Španělsku, v Itálii a Číně.
Počátek roku bývá pro maloobchodní firmy obvykle nejslabším obdobím. Letos měla na maloobchodní firmy dopad i neobvykle mrazivá zima v USA, která na přelomu letošního a loňského roku narušila celkovou ekonomickou aktivitu země, napsaly agentury AP a Reuters.
Zdroj: ČTK