Společnost Pivovary Lobkowicz Group oficiálně oznámila, že úspěšně navýšila základní kapitál na 1,87 miliardy Kč

Společnost Pivovary Lobkowicz Group v pondělí oficiálně oznámila, že úspěšně navýšila svůj základní kapitál. Generální ředitel Pivovarů Lobkowicz Zdeněk Radil v rozhovoru pro Guardian vysvětlil, proč se rozhodl právě pro primární úpis akcií, a jako zajímavou společnost, jejíž akcie jsou nově dostupné na pražské burze, označil Pivovary Miroslav Frayer, analytik z Komerční banky.
Základní kapitál společnosti, který byl navýšen na 1 870 000 160 Kč, v současnosti tvoří 11 687 501 kmenových akcií na majitele v zaknihované podobě o jmenovité hodnotě 160 Kč. S kmenovými akciemi společnosti jsou spojena práva a povinnosti podle zákona o obchodních korporacích a stanov společnosti.
V souvislosti se zvýšením základního kapitálu byly kapitalizovány všechny akcionářské půjčky, v důsledku čehož v současnosti nemají akcionáři z tohoto titulu žádné pohledávky za společností. Společnost má v současnosti kladný vlastní kapitál přesahující 1 miliardu Kč.
"Vybrali jsme si primární úpis akcií, protože jsme potřebovali financování budoucího rozvoje, ale nechtěli jsme prodat podíl investorovi, a ztratit tak kontrolu nad společností," prohlásil generální ředitel Pivovarů Lobkowicz Zdeněk Radil v rozhovoru pro Guardian.
Analytik z Komerční banky Miroslav Frayer vnímá jako zklamání, že o nákup akcií PLG nebyl vyšší zájem vzhledem k dlouhé tradici a historii pivovarnictví v České republice a skutečnosti, že jsou Češi světovou jedničkou ve spotřebě piva na obyvatele. Pivovary Lobkowicz Group označuje za zajímavý titul na pražské burze.
Jako možné důvody menšího zájmu o akcie uvádí analytik tři hlavní faktory: obavy investorů, že skupina zatím nevykázala zisk; menší velikost společnosti a očekávanou nízkou likviditu při obchodování s akciemi a rozhodnutí managementu nevyplácet v prvních třech letech dividendy.
Podle Frayera bude Pivovarům nahrávat trend přesunu spotřebitelských preferencí Čechů směrem od klasických značek. Češi s rostoucí oblibou objevují nové druhy piva, což pro skupinu se silným regionálním pokrytím a 70 značkami může znamenat velké příležitosti k budoucímu růstu.
Zdroj: Pivovary Lobkowicz Group, Guardian