Výsledky Nike v 4QFY2014: Zisk na akcii 0,78 USD (odhad: 0,75 USD), tržby 7,43 miliardy USD (odhad: 7,34 miliardy USD)

Největší světový výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike v posledním čtvrtletí svého fiskálního roku hospodařil se ziskem 698 milionů dolarů neboli 0,78 USD na akcii (odhad: 0,75 USD na akcii, loni: 0,76 USD na akcii). Tržby společnosti meziročně vzrostly na 7,43 miliardy USD (odhad: 7,34 miliardy USD) z 6,7 miliardy USD. Společnost nadále těží ze silné poptávky amerických spotřebitelů a rostoucího zájmu na některých dalších světových trzích. Hrubá marže firmy v 4QFY2014 vzrostla na 45,6 %.
V Severní Americe se tržby zvýšily o 10 %, a v západní Evropě dokonce o 18 %. "Nike je značkou číslo jedna ve všech deseti největších městech v západní Evropě," prohlásil prezident značky Nike Trevor Edwards. K silnému růstu prodejů v Severní Americe a západní Evropě firmě pomohly vysoké investice do marketingu před mistrovstvím světa ve fotbale.
V celém finančním roce stoupl čistý zisk Nike o 9 % na 2,69 miliardy dolarů a tržby se zvýšily o 10 % na 27,8 miliardy dolarů. Tržby související s fotbalem vzrostly dokonce o 21 % na 2,3 miliardy dolarů, upozornila agentura AP.
Společnost předpokládá, že fotbalový šampionát podpoří její tržby také v prvním čtvrtletí nového finančního roku. Zakázky na obuv a oblečení značky Nike s dodávkou mezi červnem a listopadem stouply ve čtvrtém čtvrtletí o 12 %. V samotné západní Evropě se objednávky zvýšily o 25 %.
Nike na letošním fotbalovém šampionátu v Brazílii poprvé sponzoruje více týmů než německý konkurent Adidas. Firma pro propagaci svých výrobků využila fotbalové hvězdy jako jsou Cristiano Ronaldo či Wayne Rooney. Společnost rovněž upozornila, že většina fotbalistů na mistrovství používá její boty.
Zdroj: ČTK, Bloomberg