Stamilionové výdaje lesů, drah či pošty za marketing se krátí

Státní Lesy ČR omezují výdaje na propagaci a přestanou posílat peníze na divadelní muzikály nebo velké sportovní akce typu tenisových utkání v Davis Cupu. Nový šéf firmy Daniel Szórád v rozhovoru pro Hospodářské noviny zároveň zdůraznil, že společnost, která loni vydělala před zdaněním 4,9 miliardy korun, bude více podporovat aktivity, které mají blízko k přírodě - například závody v orientačním běhu či skauting. Škrty ve výdajích na marketing plánují i další velké státní společnosti. Zprávu přinesly v pondělí Hospodářské noviny.
"Budeme mít systém na sbírání požadavků, které pak bude nezávislá komise třikrát za rok vyhodnocovat. Všechno bude veřejné. Omezí to žadatele, kteří pro nás nejsou cílovou skupinou," popsal své plány třiačtyřicetiletý Szórád, který Lesy ČR vede od poloviny dubna.
Na marketing půjde zhruba poloviční částka než před šesti lety, kdy nastupoval jeho předchůdce Svatopluk Sýkora. "Ročně dáme na propagaci nějakých 50 milionů a dalších 25 milionů na dobročinné účely," přiblížil Szórád svou představu. Peníze na marketing omezuje i Česká pošta. Od příštího roku přestane sponzorovat domácí fotbalový pohár, na který od roku 2012 poslala celkem 26 milionů. "Smlouvu už prodlužovat nebudeme," potvrdil mluvčí pošty Ivo Mravinac s tím, že společnost snižuje náklady na propagaci na polovinu.
Zdroj: Hospodářské noviny
Aktuality
