Prodej aut v Číně v červnu vzrostl, dařilo se zahraničním značkám

Prodej aut v Číně během června meziročně vzrostl o 5,2 %. Za celý měsíc se tak na největším automobilovém trhu světa prodalo 1,85 milionu vozů, přičemž zahraniční značky nadále zvyšovaly tržní podíl na úkor domácích výrobců. Vyplývá to z údajů, které ve středu zveřejnil čínský svaz výrobců automobilů CAAM.
Za celé první pololetí prodej aut stoupl o 8,4 %. CAAM podle agentury Reuters předpokládá, že růst čínského automobilového trhu letos zpomalí na osm až deset procent. Loni se prodej nových aut zvýšil o 13,9 %.
Solidní růst v Číně zaznamenaly americké a evropské značky. Americkému Fordu stoupl prodej v Číně během prvních šesti měsíců roku o 35 %. Hlavnímu společnému podniku, který má s Číňany francouzská skupina PSA Peugeot Citroën, prodej za stejné období stoupl o skoro čtvrtinu.
Podíl na domácím trhu naopak ztrácí někteří velcí čínští výrobci aut. Firmě Geely Automobile, jejíž součástí je i švédský výrobce osobních automobilů Volvo Car, klesl prodej o 29 %. Společnosti Great Wall Motor Company se objem prodeje snížil o šest procent.
Zdroj: ČTK
Doporučujeme
Aktuality
