Deutsche Telekom ve 4. čtvrtletí zvýšil zisk o téměř deset procent, pomohly USA

Německé telekomunikační skupině Deutsche Telekom vzrostl ve čtvrtém čtvrtletí provozní zisk o 9,5 % na 4,44 miliardy eur. Hospodaření firmy podpořila hlavně americká divize T-Mobile US. Firma, která působí i v České republice, současně oznámila, že plánuje v příštích čtyřech letech zvýšit dividendu, protože očekává další růst zisku i tržeb.
Čtvrtletní výsledky překonaly očekávání analytiků, kteří v anketě agentury Reuters v průměru čekali zisk 4,37 miliardy eur. Tržby stouply o 8,5 % na 17 miliard eur a rovněž překonaly očekávání. Očištěný čistý zisk vzrostl o 12,4 % na 399 milionů eur.
Příjmy americké mobilní divize T-Mobile US vzrostly o 17,5 % na 8,1 miliardy USD. Provozní zisk EBITDA se v této divizi zvýšil o 27,5 % na 1,7 miliardy USD. Počet klientů v období od října do prosince vzrostl o 2,1 milionu na 55 milionů, za celý rok počet zákazníků stoupl o 8,3 milionu.
V Německu se tržby zvýšily o 1,6 % na 5,7 miliardy eur, provozní zisk EBITDA pak stoupl o 1,3 % na dvě miliardy eur. Vysoký byl růst hlavně v mobilní divizi, a to díky zájmu o chytré telefony.
Deutsche Telekom je bývalý německý telekomunikační monopol a podle výše tržeb největší telekomunikační skupinou v Evropě. Součástí Deutsche Telekomu je i T-Mobile Czech Republic, který je podle počtu zákazníků největším mobilním operátorem v České republice.
Česká pobočka T-Mobile se loni vrátila k růstu, když její celkové tržby stouply o 1,3 % na 24,07 miliardy korun. Provozní zisk operátora ale klesl o čtyři procenta na 10,04 miliardy korun. Počet zákazníků se zvýšil zhruba o 170 tisíc na šest milionů. Celkové tržby T-Mobile naposledy zvýšil v roce 2008, od té doby stále klesaly.
Růstu tržeb operátor dosáhl zejména díky koupi provozovatelů pevných sítí T-Systems a GTS Czech, kteří poskytují služby firemním zákazníkům. Příjmy z mobilních služeb klesly o čtyři procenta na 18,9 miliardy korun. Průměrná měsíční útrata mobilních zákazníků klesla meziročně o devět procent na 263 Kč.
"Byl to náš nejrušnější rok. Nejenže jsme zásadně změnili organizaci a způsob práce, ale museli jsme změnit i způsob myšlení," uvedl generální ředitel Milan Vašina.
Počet tarifních zákazníků se zvýšil o pět procent na 3,5 milionu, počet lidí s předplacenou kartou stagnoval na 2,5 milionu. Údaje od loňského prvního čtvrtletí zahrnují zákazníky virtuálních operátorů využívajících infrastrukturu T-Mobilu. Podíl odcházejících zákazníků stoupl z 1,1 na 1,3 % měsíčně.
Mobilní zákazníci operátora loni provolali průměrně 151 minut měsíčně, tedy o čtyři procenta meziročně více. Objem přenesených dat vzrostl o 59 % a dosáhl téměř 10 terabytů. Rostoucí využívání datových služeb se odrazilo v růstu podílu nehlasových služeb na tržbách o čtyři procentní body na rekordních 38 %.
Zdroj: ČTK
Aktuality
