Tržby společnosti Pivovary Lobkowicz Group stouply v roce 2014 meziročně o 3,2 % na 1,196 miliardy Kč

Tržby z prodejů piva vzrostly meziročně o 4,7 % na 1,126 miliardy Kč. Celkový výstav stoupl v roce 2014 o 4,7 % meziročně. Tržby byly taženy hlavně exportem, který rostl o 20,6 % na 239 milionů Kč, zatímco domácí tržby vzrostly o 1,1 %. Společnost se bude podle ředitele Zdeňka Radila v roce 2015 soustředit na domácí segment restaurací a na vývoz.
Tržby za 4. kvartál 2014 stouply o 7,3 % meziročně na 272 milionů korun, zatímco tržby z prodeje piva vzrostly o 10,1 % meziročně na 267 milionů Kč díky 8,8% meziročnímu nárůstu produkce piva na 894 tisíc hektolitrů.
"Výsledky za čtvrtý kvartál byly naprosto v souladu s našimi odhady a potvrdily očekávané zlepšení v posledním kvartálu. Průměrné ceny produkce vzrostly ve čtvrtém kvartálu o 1,2 % meziročně (za celý loňský rok zůstaly stabilní), což bylo taktéž v souladu s našimi odhady. Firma za celý rok investovala 50 milionů Kč do expanze v segmentu restaurací. Není ale jasné, zda toto číslo zahrnuje obnovovací investice, nebo jen nové smlouvy," komentoval výsledky Petr Bártek, analytik z České spořitelny.
"Celkově čísla za 4Q2014 potvrdila silné oživení po slabším třetím kvartálu, především díky exportu. Oživení domácího trhu se v číslech také projevilo. Suma investovaná do expanze vypadá jako nízká (stejná jako za 9M2014), ale není jasná její struktura. Firma také neposkytla žádné nové informace k probíhající due diligence ze strany Enterprise Investors. Ohledně akcií PLG jsme po těchto výsledcích neutrální. Titul se na našich původních odhadech obchoduje se solidním diskontem vůči konkurenci (8,6násobek odhadovaného EV/EBITDA pro rok 2015 proti 11,7násobku u konkurentů), tyto odhady ale předpokládají vyšší investice do růstu," uzavírá Bártek.
Zdroj: Bloomberg