Adidas plánuje v následujících pěti letech růst každý rok silným jednociferným tempem

Německý výrobce sportovního oblečení Adidas doufá, že se mu v příštích pěti letech bude dařit zvyšovat zisk a tržby. Dosáhnout toho firma chce zaměřením se na prodej v "šesti hlavních světových městech" a posílením přímého prodeje zákazníkům.
Představitelé druhého největšího výrobce sportovního oblečení na světě ve čtvrtek uvedli, že se zaměří především na rozvoj prodeje v Los Angeles, New Yorku, Londýně, Paříži, Šanghaji a Tokiu.
Společnost chce v následujících pěti letech dosahovat meziročního vysokého jednociferného tempa růstu tržeb po vyloučení kurzových vývojů. Čistý zisk chce Adidas každý rok zvýšit asi o 15 %.
Zároveň společnost plánuje, že přes své vlastí prodejní kanály zákazníkům prodá celkem 60 % svého zboží ze zhruba poloviny v roce 2014. Tržby Adidasu z e-commerce by se do roku 202 měly zvýšit na více než 2 miliardy eur z 422 milionů eur v roce 2014.
Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi navíc oznámil, že testuje výrobní jednotky, které by mu umožnily přesunout výrobu z Asie blíže k zákazníkům. Adidas v posledních letech ztrácel podíl na trhu na úkor rychle rostoucího většího amerického konkurenta Nike.
"Vrátíme výrobu tam, kde jsou hlavní trhy," sdělil podle agentury Reuters výkonný ředitel Herbert Hainer. Firmě v současnosti trvá šest týdnů, než přepraví výrobky z Asie do Evropy. Podle Hainera je to ale příliš dlouho. "Roboti mohou být všude," uvedl mimo jiné.
Společnost spolupracuje s německými podniky a vládou na inovacích v robotice a na strojích, které dokážou sportovní boty "uplést", místo aby se šily ručně. Adidasu by to mohlo pomoci s přesunem výroby z Číny, Kambodži, Laosu a Vietnamu.
Výrobní linky, které by se nacházely blíže zákazníkům, by firmě mohly umožnit reagovat pružněji na měnící se trendy. Ty se podle pozorovatelů daří lépe nastolovat konkurenčnímu americkému Niku, který ubírá Adidasu podíl na trhu.
Adidas chce kromě firmy Nike konkurovat i oděvním řetězcům, které rozšířily sortiment o oblečení na sport a samy již na změny ve vkusu a požadavcích zákazníků reagují rychleji.
Zdroj: ČTK, Reuters
Aktuality
