Unilever zvýšil tržby, jeho akcie vystoupily na nový rekord

Britsko-nizozemský výrobce spotřebního zboží Unilever v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil tržby o zhruba 12 % na 12,8 miliardy eur. Za růstem je ale podle listu Financial Times hlavně oslabení eura k dolaru. Cena akcií Unileveru po zveřejnění údajů vzrostla o více než čtyři procenta a dostala se na nový rekord.
Organické tržby, které nezahrnují výkyvy devizových kurzů a změny v podnikové struktuře, stouply o 2,8 %. Překonaly tak očekávání analytiků, kteří tempo jejich růstu v anketě agentury Reuters v průměru odhadovali na 2,1 %.
Firma navíc upozornila na známky oživení poptávky na některých klíčových rozvíjejících se trzích, například v Číně. Poukázala rovněž na zlepšující se situaci v Severní Americe.
"Měli jsme dobrý začátek roku, podpořený příznivým vývojem měnových kurzů," uvedl generální ředitel Paul Polman. Dodal však, že podnikatelské podmínky zůstávají obtížné.
Unilever v roce 2010 uzavřel závod v Nelahozevsi na Mělnicku, a ukončil tak výrobu v České republice. Nadále však v tuzemsku prodává širokou škálu produktů, například rostlinné tuky, majonézy a dresinky Hellmann's, margaríny Flora, Rama, Perla či Hera a kořenicí směsi nebo omáčky Knorr. Do portfolia Unileveru patří také zmrzliny Algida, Míša nebo Ledňáček a kosmetické značky Dove a Rexona.
Zdroj: ČTK