Wal-Mart zvýší do dvou let počet prodejen v Číně o zhruba třetinu

Americký maloobchodní gigant Wal-Mart hodlá dál expandovat v Číně. Do roku 2017 tam chce otevřít 115 nových prodejen, a zvýšit tak jejich počet téměř o třetinu. Řekl to ve středu v Pekingu generální ředitel společnosti Doug McMillon. Wal-Mart měl v Číně na konci ledna 411 prodejen.
"Naším cílem je stát se nedílnou součástí čínské ekonomiky," řekl McMillon na tiskové konferenci. "Čína je naší nejvyšší prioritou," dodal šéf firmy podle agentury Reuters.
Wal-Mart ale v Číně kvůli slabšímu výkonu některé prodejny uzavře a více důrazu hodlá klást na internetové prodeje prostřednictvím své platformy Yihaodian.com, která zaznamenává strmý nárůst. Na konci loňského roku firma on-line nabízela osm milionů položek zboží ve srovnání s pouhými 18 tisíci v roce 2011, řekl McMillon.
Wal-Mart v letošním roce rovněž plánuje investovat více než 370 milionů jüanů do přeměny více než 50 čínských prodejen. McMillon také slíbil, že si společnost bude zajišťovat jen ty nejkvalitnější dodavatele a dál se bude zaměřovat také na bezpečnost potravin. Do této oblasti loni Wal-Mart v Číně investoval 300 milionů jüanů.
Wal-Mart podobně jako další velcí světoví maloobchodní prodejci zažívá v poslední době na čínském trhu útlum. Jeho tržby tam v prvním čtvrtletí klesly meziročně celkově o 0,7 % a v přepočtu na stejný počet prodejen se snížily o 2,3 %. Podobné problémy má v Číně i francouzský Carrefour nebo britské Tesco, které v posledních letech ztrácejí své podíly na tomto trhu ve prospěch místních konkurentů, uvádí výzkumná firma Kantar Worldpanel.
Zdroj: ČTK