Axel Springer hledá kupce na své ruské tituly

Německé vydavatelství Axel Springer prý hledá kupce pro své ruské tituly, mezi které patří časopisy Forbes, Ok! či GEO. Uvedl to dnes ruský list Izvestija. Podle zdrojů z mediálního trhu se jednání se zájemci vedou už měsíce, vydavatelství však odmítlo komentovat "fámy a spekulace".

Mediální koncern Axel Springer vydává mimo jiné nejčtenější německý list Bild. V Česku působí pod značkou Ringier Axel Springer a má na českém deníkovém trhu podle svého webu více než 36% podíl s deníky Blesk, Sport a Aha!.

"Axel Springer Russia už několik měsíců vede jednání s potenciálními kupci. Vydavatelství má zájem prodat všechny své mediální projekty v jednom balíku a nabídky na koupi jednotlivých titulů odmítá," řekl podle listu Izvestija nejmenovaný zdroj.

"Navrhují v jednom balíku prodat časopisy Forbes, Ok!, Gala Biografija, GEO, GEO Traveller a GEOlenok, jakož i web forbes.ru," dodal nejmenovaný "spolumajitel velkého mediálního holdingu". Nejvýnosnější titul v držení Němců představuje časopis Forbes, ale ostatní tituly prý nebudí žádný velký zájem.

Časopisy Gala Biografija, GEO, GEO Traveller a GEOlenok převzal Axel Springer na jaře 2010 od vydavatelství Gruner+Jahr, které podle listu ztratilo o Rusko zájem poté, co se na mu nepodařilo na ruském trhu výrazněji prosadit.

Axel Springer na žebříčku největších ruských vydavatelství prý předloni zaujímal poslední 15. místo a podobně tomu prý bylo i loni.

V odhadech, kolik by Axel Springer mohl za ruské tituly požadovat, jsou analytici zdrženliví, protože vydavatelství nezveřejňuje výsledky svých aktivit v Rusku. Mohlo by asi jít o částku maximálně 1,2 až 1,4 miliardy rublů, odhadl Maxim Kljagin. Nevyloučil však, že při znalosti všech údajů by se suma mohla podstatně zvýšit.

Koupi by si tak nejspíše mohly dovolit jen největší vydavatelství, jako je Burda, Hearst Shkulev Media, Bauer Media, Sanoma Independent Media (SIM). Představitelé Bauer Media a SIM však uvedli, že nabídku nedostali, Burda se zdržela komentáře a vyjádření Hearst Shkulev Media se nepodařilo získat.

Axel Springer se prý obvykle zdržuje vyjádření, dokud transakce není uzavřena. Redaktoři ruské verze časopisu Newsweek, která přestala vycházet v roce 2010, se o rozhodnutí vedení dozvěděli prakticky až s oficiálním oznámením. Do té doby vedení "pověsti a spekulace" popíralo.

Zdroj:
ČTK
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
26. 1. 2021 17:00
VE STŘEDU V 10 HODIN ŽIVĚ: Aktuálně z trhů
Akciové tipy
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
25. 1. 2021 12:00
Investorský magazín: Sazby vs. inflace aneb Hledá se největší tržní riziko roku 2021
Akciový trh
Přestat sledovat
Inflace
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Realitní trh
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Úrokové sazby
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat
25. 1. 2021 9:55
Expertní tržní výhled: MONETA (již) zajímavá na prodej a nebezpečí obchodování na páku
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
22. 1. 2021 12:23
Mertlík: V krach projektu společné Evropy nevěřím, jednotlivé státy jsou si vědomy svého globálního…