Google chce také regulovat politickou reklamu. Kvůli volbám do EP

Americký technologický gigant Google oznámil, že na podporu nadcházejících voleb do Evropského parlamentu zavede sadu opatření ve snaze zprůhlednit politickou reklamu v Evropské unii. Krok kopíruje nedávné iniciativy Facebooku a Twitteru. Média však poukazují mimo jiné na velmi úzkou definici Googlu pro politickou reklamu.

Podobně jako Facebook bude i provozovatel nejpoužívanějšího internetového vyhledávače zobrazovat, kdo za politickou reklamu platí, a vytvoří speciální knihovnu těchto reklamních sdělení s dodatečnými informacemi o reklamních kampaních a jejich autorech. Také chce zavést nový proces na ověřování totožnosti zadavatelů politicky citlivých sdělení.

Google v oznámení na oficiálním blogu popisuje i další kroky. "Budeme pracovat s daty volebních komisí napříč členskými státy EU, abychom mohli zpřístupnit směrodatné informace a pomoci lidem najít údaje, které k účasti ve volbách potřebují," uvedla společnost. Plánuje také prostřednictvím svého projektu Google News Lab seznamovat média ve všech zemích EU s "nejnovějšími nástroji a technologiemi pro boj proti dezinformacím".

Web The Verge v reakci na volební iniciativu Googlu poukazuje na "překvapivě úzkou" definici politické reklamy. Do této skupiny firma řadí pouze sdělení, "která zmiňují politické strany, kandidáty nebo úřadující představitele". Jak ale v minulosti vysvětlil i hlavní bezpečnostní manažer Facebooku Alex Stamos, "drtivá většina" reklam kupovaných z Ruska před posledními prezidentskými volbami ve Spojených státech neodkazovala explicitně na volební proces či kandidáty.

Opatření Googlu by tedy jejich šíření nezabránila. "Jakékoli reklamy určené k ovlivnění veřejného mínění, které se však spíše než na strany a politiky zaměří na témata, padnou mimo rámec těchto pravidel. Témata však pochopitelně výsledky voleb do velké míry určují," napsal zase web techcrunch.com.

Navíc, jak poukazuje The Verge, kupování reklam na internetových platformách není jediným kanálem pro šíření dezinformací. Analytici upozorňují, že autoři tohoto obsahu mohou používat například uzavřené skupiny na Facebooku nebo se vydávat za aktivisty a dosah svých sdělení následně zvyšovat pomocí falešných účtů.

Rovněž v tuto chvíli není jasné, jakým způsobem bude Google ověřovat identitu inzerentů. Facebook nedávno v Británii tuto praxi pozastavil poté, co se ukázalo, jak jednoduše bylo možné jeho systém oklamat. Novináři ve Spojených státech i v Británii předtím popsali, jak snadno se jim podařilo nakoupit reklamy údajně zaplacené teroristickou sítí Islámský stát nebo nechvalně proslulou poradenskou firmou Cambridge Analytica.

Zdroj:
ČTK
Reklama a marketing
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Alphabet (Google)
Přestat sledovat
Evropská unie
Přestat sledovat
Politika
Přestat sledovat
27. 1. 2021 17:00
ABCD investora: Jak na vítězné portfolio aneb Co letos na trzích (ne)potřebujete sledovat
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Bitcoin
Přestat sledovat
Přestat sledovat
Kryptoměny
Přestat sledovat
Pražská burza
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat
Výsledková sezóna
Přestat sledovat
27. 1. 2021 14:55
Čihák (IdeaSense): Kapitalismus mění tvář, maximalizace zisku již není vše
Byznys a podnikání
Přestat sledovat
Ekologie a životní prostředí
Přestat sledovat
Kapitalismus
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
27. 1. 2021 9:00
Aktuálně z trhů: Proč i v době globální pandemie investovat do nemovitostí?
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Realitní trh
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
25. 1. 2021 12:00
Investorský magazín: Sazby vs. inflace aneb Hledá se největší tržní riziko roku 2021
Akciový trh
Přestat sledovat
Inflace
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Investorský magazín
Přestat sledovat
Nemovitosti
Přestat sledovat
Realitní trh
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Úrokové sazby
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat