17. 4. 2021 20:31
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Expertní tržní výhled
Výsledková sezóna ve Spojených státech se přiblížila ke své polovině. Většina firem překonává odhady, analytiky však mnohdy více zajímají výhledy firem. Co o dalším výhledu ekonomiky naznačily firemní komentáře?
Nedostatek vody omezí průmyslovou expanzi Číny směrem na západ.
Evropa není mrtvá, naopak - v prvním čtvrtletí byly výsledky na zdejších trzích velice uspokojivé. Tržby vzrostly o 5 %, provozní zisk o 4 % (o 8 % podle loňských kurzů měn). Dařilo se v Británii, Rusku, Francii i Německu. Ekonomické problémy a drsné únorové počasí navíc ovlivnily čísla směrem dolů.
S dopady nemovitostní krize se vyrovnáme do dvou let, realitní trh v USA je blízko dna, když ne přímo na něm.
Globální trh s extra luxusním zbožím je zdravý. Nejrychlejší růst vidíme v USA a v Asii, slušný pokrok je vidět navzdory krizi i v Evropě.
Čínská střední třída se do deseti let rozroste na 600 milionů lidí. Očekáváme i proto zásadní růst tržeb a budeme investovat do rozvoje našich značek v zemi.
Firmy znovu investují do IT. Obnovují hardware, což vedlo k zajímavému růstu prodejů osobních počítačů. Zhruba 40 % firemních počítačů pracuje s operačním systémem Windows 7 a sledujeme stále příliv nových licencí díky upgradům z Windows XP.
Poptávka po elektřině poroste a nízké ceny zemního plynu v USA jsou neudržitelné.
Éra pevných linek definitivně skončila. Lidé se nenávratně přiklánějí k bezdrátovým technologiím a telefonování přes internet.
Kvalita půjček, tedy spolehlivost splácení dluhů na kartách, je nejlepší v historii společnosti. Lidé si znovu půjčují, útraty prostřednictvím karet AmEx vzrostly v prvním kvartálu o 12 % v USA i v zahraničí.
Evropské trhy nelze brát jako jeden celek. V Británii náš byznys vzrostl již desátým kvartálem v řadě, a to o 10 %. Ve Španělsku jsme posílili již šesté čtvrtletí za sebou, v Německu druhé. Stále se ovšem nedaří ve Francii a Itálii. Celkově ovšem hodnotíme Evropu jako stabilní pro náš byznys.
Asie kouří jako nikdy dříve, čemuž napomáhají levnější značky. Více než 12% růst prodejů v Asii byl podporován především trhy v Indonésii, Japonsku, Jižní Koreji, Thajsku a na Filipínách.