Německý list Bild zpoplatní od června část internetové verze

Nejčtenější německý list Bild zpoplatní od příštího měsíce vstup na část své internetové verze. Sdělil to vlastník listu, mediální koncern Axel Springer. Čtenářům, kteří si koupí tištěné vydání, Bild údajně jako "první na světě" nabídne prostřednictvím jedinečného hesla plný vstup na denní online verzi. Šéf Springeru už loni řekl, že éra "piva zdarma pro každého" končí.

Hlavní zprávy listu na internetu zůstanou zdarma, Bild ale bude vybírat poplatky za vstup na reportáže, rozhovory a další exkluzivní materiály. Základní internetové předplatné Bildu bude od 11. června 4,99 eura. Dvojnásobek pak bude list vybírat za "prémiovou verzi" s nejatraktivnějšími materiály včetně videozáznamů fotbalových zápasů německé ligy, na něž Axel Springer vlastní vysílací práva. Internetová verze Bildu je rovněž nejčtenější zpravodajský internetový server v Německu. List doufá, že přesunutím pouze části materiálů do předplatného si tuto pozici udrží.

Firma se rozhodla, že nepoužije model amerického listu The New York Times a dalších, které omezují přístup uživatelů na určitý měsíční počet článků zdarma. Bild bude každý den rozhodovat, které materiály a videa zařadí do "prémiové" verze. Deník je s denním nákladem kolem 2,5 milionu výtisků největším evropským novinovým titulem. V rámci mu může konkurovat pouze britský bulvární list The Sun, jehož denní náklad je nyní asi o 200 tisíc nižší.

Evropští vydavatelé denního tisku se snaží najít náhradu za snižující se náklady a klesající příjmy z reklamy. Budou pozorně sledovat, jak Bild se zpoplatněním uspěje, protože mnozí doufají, že jej v tom budou následovat, řekli analytici agentuře AP. Loni v Německu přestal vycházet druhý největší ekonomický list Financial Times Deutschland, bankrot vyhlásily i deník Frankfurter Rundschau a tisková agentura dapd.

"Je to změna paradigmatu. Směřujeme k placení za žurnalistický obsah na internetu. Je to mamutí projekt," řekla k tomu ředitelka digitální divize Bildu Donata Hopfenová. Přední německé zpravodajské servery, jako je Spiegel Online a další, dosud myšlenku zpoplatnění odmítaly. Axel Springer počátkem tohoto roku vypustil pokusný balónek, když zpoplatnil část článků listu Die Welt, podobně jako britské The Times a Financial Times či americký The Wall Street Journal.

Zdroj:
ČTK
Přestat sledovat
Internet
Přestat sledovat
Německo
Přestat sledovat
Mohlo by vás zajímat
23. 1. 2021 20:30
V PONDĚLÍ V 10 HODIN ŽIVĚ: Expertní tržní výhled
Akcie ČR
Přestat sledovat
Americké akcie
Přestat sledovat
Evropské akcie
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat
WOOD & Company
Přestat sledovat
22. 1. 2021 12:23
Mertlík: V krach projektu společné Evropy nevěřím, jednotlivé státy jsou si vědomy svého globálního…
22. 1. 2021 9:00
Ryba (GOLDEN GATE CZ): Inflace výrazně vzroste a centrální banky budou váhat se zvyšováním sazeb.…
Bezpečné investice
Přestat sledovat
Expertní tržní výhledy
Přestat sledovat
Investiční alternativy
Přestat sledovat
Rozhovor
Přestat sledovat
Stříbro
Přestat sledovat
Výhled na rok 2021
Přestat sledovat
Vzácné kovy
Přestat sledovat
Přestat sledovat
22. 1. 2021 6:46
Společensky odpovědné investování je velký trend. S těmito dvěma fondy na něj vsadíte
Ekologie a životní prostředí
Přestat sledovat
Investiční tipy
Přestat sledovat
Podílové fondy
Přestat sledovat
Sociálně odpovědné investování
Přestat sledovat
Světové akcie
Přestat sledovat