US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

Výrobci luxusních vozů Audi a BMW prodali v říjnu více aut

Němečtí výrobci luxusních vozů Audi a BMW prodali v říjnu meziročně více aut, přestože globální trh s automobily prochází krizí. Dceřiné firmě Volkswagenu Audi stoupl odbyt o 27 procent na 149 150 vozů a BMW o tři procenta na 176 300 vozů. Významně vyšší poptávku zaznamenaly firmy podle svých pátečních sdělení i na největších automobilových trzích v Číně a ve Spojených státech.

Redakce IW
Redakce IW
8. 11. 2019 | 16:27
Německo

V případě Audi souvisí výrazný rozdíl oproti údajům z minulého roku s faktem, že ve stejném období loňského roku jeho modely ještě neprošly novou evropskou metodikou měření emisí a spotřeby automobilů WLTP, připomněla agentura DPA. Nyní výrobce v Evropě prodal v uplynulém měsíci o téměř 69 procent více aut. V Číně mu odbyt stoupl o šest procent, v USA o více než 19 procent.

Silnou poptávku zaznamenal v obou regionech i konkurent BMW. V Evropě mu ale prodej klesl o jedno procento.

Ještě lépe se dařilo dalšímu výrobci luxusních aut, stuttgartskému Mercedesu. Ten dokázal podle svého čtvrtečního sdělení navýšit prodej ve všech třech hlavních regionech a celkově prodal 199 000 vozů, tedy o 4,9 procenta více.

Mercedesu se za uplynulých deset měsíců podařilo uhájit pozici jedničky mezi německými producenty luxusních automobilů, i když BMW rostl v uvedeném období rychleji. Stuttgartská automobilka zvýšila do konce října prodej o procento na 1,925 milionu vozů. Druhé místo obsadil díky nárůstu o 2,3 procenta na 1,778 milionu prodaných vozů BMW a na třetí místo se kvůli poklesu prodeje o 1,2 procenta propadla dcera VW Audi, která v uvedeném období prodala 1,506 milionu aut. Všichni tři výrobci podle agentury DPA očekávají, že mírný nárůst prodeje vykážou i za celý rok.

Zdroj: ČTK

AutaBMWEvropské akcieNěmecko
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio