US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+1,57 %
NASDAQ+2,30 %
DOW JONES+0,85 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,62 %
NVIDIA+5,18 %

PepsiCo začíná i v Česku sladit 7Up cukrem místo sirupu

Společnost PepsiCo začíná používat pro slazení citronové limonády 7Up v ČR, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku cukr místo fruktózo-glukózového sirupu. Cukr už dříve začala používat u svého hlavního produktu, kolové limonády Pepsi. Dalším sladidlem v nápoji bude stévie. Cukr do této limonády již dlouhodobě firma používá například v Německu, čímž se dostávala do srovnávání "dvou kvalit potravin" pro západní Evropu a její východní část. Limonáda se vyrábí v závodu v pražských Vysočanech. Cena nápoje by se měnit neměla.

Redakce IW
Redakce IW
17. 9. 2017 | 11:30
PepsiCo

"V zemích západní Evropy se receptura s cukrem pro 7Up již používá. Přechodem na cukr se 7Up tak svým složením nejen v Česku, ale také v Polsku, Maďarsku a na Slovensku přibližuje evropskému trhu s tím, že nápoj se v jednotlivých zemích Evropy může mírně lišit obsahem kalorií. Stejně jako u Pepsi vyráběné v Česku je cukr v 7Up vyráběn z cukrové řepy vypěstované na českých polích," uvedla firma.

Společnost doufá, že se jí přechodem na cukr zvětší podíl na trhu, kde jí konkuruje v oblasti sladkých limonád zejména Coca-Cola. Ta ve svém citronovém Spritu používá fruktózo-glukózový sirup.

Na cukr u své vlajkové lodě Pepsi přešla loni. "Prodeje Pepsi za první pololetí 2017 narostly oproti stejnému loňskému období o čtyři a půl procenta. Náš podíl z celkového prodaného objemu kolových nápojů na domácím trhu se nám tak podařilo navýšit na bezmála dvacet procent," uvedl generální ředitel PepsiCo ČR Josef Neumann.

Předloni v červenci Pepsi reagovala na kritiku, podle které se podobné výrobky na českém trhu sladily právě sirupem, kdežto v Německu cukrem. Firma tehdy tvrdila, že si to přejí zákazníci. "Chuťové a cenové preference by neměly být obecně používaným argumentem pro rozdíly v případě značkových výrobků, které se prezentují stejným marketingem," uvedla tehdy europoslankyně Olga Sehnalová (ČSSD).

Česká pobočka nápojářské firmy PepsiCo se předloni znovu propadla do ztráty, loňské výsledky zatím nezveřejnila. V roce 2015 prodělala 33,4 milionu korun, když o rok dříve byla v zisku 37,7 milionu Kč. Společnost uvádí, že ztráta byla tvořená hlavně rostoucími investicemi do marketingu. Tržby firmy vzrostly zhruba o tři procenta na 2,14 miliardy korun. V roce 2013 byla také ve ztrátě, tehdy šlo o zhruba 33 milionů korun.

Zdroj: ČTK

Česká republikaPepsiCoPotraviny
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio