Tržby Alibaby překonaly na Den nezadaných rekordy, růst ale zpomalil

AKTUALIZOVÁNO. Tržby největšího čínského internetového prodejce Alibaba překonaly na Den nezadaných, takzvaný Singles Day, loňský rekord. Po skončení jednodenní akce se podle agentury Reuters vyšplhaly na 213,5 miliardy jüanů, v přepočtu 30,7 miliardy dolarů, loni dosáhly 25,3 miliardy dolarů. Zaostaly ale za odhady a meziroční nárůst byl nejslabší v historii akce. Firma tento svůj komerčně výjimečně úspěšný slevový svátek zavedla v roce 2009 a její tržby od té doby každoročně 11. listopadu kulminují, píše zpravodajský server BBC.
Těsně před půlnocí čínského času společnost podle svého vyjádření vyslala již přes miliardu balíčků. Během prvních 85 sekund letos Alibaba utržila přes miliardu dolarů, v první hodině pak téměř deset miliard dolarů. Loňský rekord padl po necelých 16 hodinách.
Podle odhadu analytické společnosti App Annie nicméně měl podnik miliardáře Jacka Ma na letošní Den nezadaných vydělat až 32 miliard dolarů. Meziroční růst se zpomalil na 27 % z loňských 39 %, a byl tak vůbec nejslabší v desetileté historii tohoto uměle vytvořeného svátku, nazývaného také Double 11.
"S rostoucím počtem propagačních akcí v průběhu roku již spotřebitelé nemají pocit, že Double 11 je jedinou příležitostí ušetřit," řekl agentuře Reuters analytik Pedro Yip ze společnosti Oliver Wyman.
Alibaba již začátkem měsíce snížila odhad tržeb na letošní finanční rok. Nově počítá do konce března 2019 s tržbami 375-383 miliard jüanů, tedy o 6 % nižšími, než odhadovala dosud. Stejně jako na ostatní čínské firmy na ni podle agentury Reuters doléhá americko-čínský obchodní konflikt.
Akci v sobotu večer slavnostně zahájila americká zpěvačka Mariah Careyová, japonská napodobitelka zpěvačky Beyoncé a představení Cirque du Soleil na téma nakupování bot. Záměrem Alibaby bylo vytvořit protiklad romantikou opředenému dnu svatého Valentýna. To se jí podle BBC podařilo měrou vrchovatou.
Singles Day je největší internetovou nákupní akcí na světě a loni byl podle agentury Bloomberg úspěšnější než oba hlavní světové předvánoční výprodejové dny, tedy černý pátek (Black Friday) a Cyber Monday, dohromady.
Zdroj: ČTK
Aktuality

