Výsledky McDonald's ve 3Q: Upravený zisk na akcii 2,22 USD (odhad: 1,91 USD), tržby 5,42 miliardy USD (odhad: 5,40 miliardy USD)

Americký řetězec restaurací s rychlým občerstvením McDonald's ve třetím čtvrtletí zvýšil čistý zisk o deset procent na 1,76 miliardy USD. Přispěl k tomu výtěžek z prodeje části podílu v japonské dceřiné společnosti. Zisk i tržby překonaly očekávání, a to hlavně díky nákupům amerických zákazníků z auta nebo přes aplikace a díky novým limitovaným nabídkám. Společnost také oznámila, že zvyšuje čtvrtletně vyplácenou dividendu o 3 % na 1,29 USD na akcii. Začne navíc testovat vlastní rostlinné náhražky masa.
Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 2,22 dolaru. Překonal tak očekávání analytiků v anketě společnosti Refinitiv, kteří čekali zisk 1,91 dolaru na akcii. Tržby klesly o dvě procenta na 5,42 miliardy USD. Pokles však výrazně zmírnil z více než 30 % ve druhém čtvrtletí. Analytici čekali tržby 5,40 miliardy USD.
McDonald's nicméně upozornil, že jeho podnikání na klíčových trzích mimo USA, jako jsou Francie, Německo a Británie, se dostává pod zvýšený tlak vinou omezení pohybu v souvislosti s pandemií. I před restrikcemi ale oživení tržeb v zahraničí bylo pomalé ve srovnání se Spojenými státy, kde firmě pomohl vysoký počet provozoven nabízejících prodej drive-thru, tedy z okénka přímo do auta. Téměř 95 % ze 14 000 restaurací v USA umožňuje prodej drive-thru.
Tržby v obchodech otevřených nejméně rok se v USA zvýšily o 4,6 %. Počet zákazníků sice klesl, jejich výdaje se ale zvýšily. Celosvětově se tržby v obchodech otevřených nejméně rok snížily o 2,2 %. Růst v Japonsku a v Austrálii smazal pokles v Číně, Evropě a v Latinské Americe. Stále si však vedly zahraniční tržby lépe než ve druhém čtvrtletí, kdy se propadly o více než 24 %.
McDonald’s začne příští rok na několika trzích testovat vlastní rostlinné náhražky masa. V pondělí to uvedl Ian Borden, který ve firmě dohlíží na mezinárodní obchod. Řada s názvem McPlant nabídne produkty včetně hamburgerů, náhražek kuřecího masa a snídaňových sendvičů.
Zpráva otřásla akciemi výrobce rostlinného masa Beyond Meat. Dříve se spekulovalo o tom, že s ním největší fastfoodový řetězec na světě uzavře partnerství. Beyond Meat letos už své P.L.T. hamburgery otestoval asi ve stovce poboček McDonald's v kanadském Ontariu.
Zdroj: MarketWatch, ČTK