US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+1,20 %
NASDAQ+1,94 %
DOW JONES+0,53 %
PX+0,35 %
ČEZ+0,54 %
NVIDIA+3,51 %

Finanční média jako pohroma pro (nezkušené) investory?

Laureát Nobelovy ceny za ekonomii Eugene Fama jednou přirovnal finanční žurnalistiku k pornografii. Reagoval tak na svou zkušenost, kdy byl jako host pozvaný do jedné finanční televize. Když čekal, až bude moci usednout před kamery k rozhovoru, zaposlouchal se do toho, co se zrovna vysílalo. A v tu chvíli prý dostal neuvěřitelnou chuť se zvednout a odejít.

Redakce IW
Redakce IW
14. 2. 2019 | 15:00
Média

"Je to pro mě citlivé téma, protože pracuji ve velké britské mediální společnosti, některé věci jsou ale prostě fakt," přiznává Robin Powell, autor webu Evidence-Based Investor, který má zkušenosti s vysíláním ITV, Sky News a BBC.

"Velmi specifická jsou americká finanční média, která se zaměřují na tržní předpovědi a která na investory chrlí záplavu doporučení, co by měli (nebo neměli) právě teď dělat. Britská média pracují trochu jinak - více prostoru věnují zprávám jako takovým a upřednostňují informace před radami a doporučeními investorům. S australskými médii moc zkušeností nemám, ale podle toho, co říká Michael Pascoe z The New Daily, je jejich zaměření podobné jako v případě těch amerických," pokračuje Powell.

Pascoe, který dlouhou dobu pracoval jako editor ekonomiky a finančního obsahu pro Macquarie Radio a Channel Nine, vzpomíná: "Čtvrt století bylo mým úkolem každý den zprostředkovávat informace o financích a investování. Většinou to byly nesmysly. To, co jsme nabízeli, bylo pro investory užitečné asi jako předpověď počasí na včerejšek."

Pascoe je na základě svých zkušeností dokonce přesvědčený, že honba za senzací a nadmíra informací ve finančních médiích řadu méně zkušených investorů mohou dotlačit k rizikovému chování. "Někteří investoři mohou sklouznout k tomu, že se na trzích chovají jako v kasinu," tvrdí.

"I finanční televizní stanice bojují o sledovanost, takže se investory snaží za každou cenu zaujmout. Právě s tím by investoři k jejich vysílání měli přistupovat. Měli by si uvědomit, že velké množství toho, co slyší, jsou jen líbivá témata, jež je mají šokovat a připoutat k obrazovce," dodává Robin Powell.

Zdroj: The Evidence-Based Investor

MédiaPonaučení pro investoryTelevizeZpravodajství
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio