US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+1,00 %
NASDAQ+0,52 %
S&P 500+0,52 %
ČEZ+0,25 %
KB+0,00 %
Erste+1,08 %

Finanční média jako pohroma pro (nezkušené) investory?

Laureát Nobelovy ceny za ekonomii Eugene Fama jednou přirovnal finanční žurnalistiku k pornografii. Reagoval tak na svou zkušenost, kdy byl jako host pozvaný do jedné finanční televize. Když čekal, až bude moci usednout před kamery k rozhovoru, zaposlouchal se do toho, co se zrovna vysílalo. A v tu chvíli prý dostal neuvěřitelnou chuť se zvednout a odejít.

Redakce IW
Redakce IW
14. 2. 2019 | 15:00
Média

"Je to pro mě citlivé téma, protože pracuji ve velké britské mediální společnosti, některé věci jsou ale prostě fakt," přiznává Robin Powell, autor webu Evidence-Based Investor, který má zkušenosti s vysíláním ITV, Sky News a BBC.

"Velmi specifická jsou americká finanční média, která se zaměřují na tržní předpovědi a která na investory chrlí záplavu doporučení, co by měli (nebo neměli) právě teď dělat. Britská média pracují trochu jinak - více prostoru věnují zprávám jako takovým a upřednostňují informace před radami a doporučeními investorům. S australskými médii moc zkušeností nemám, ale podle toho, co říká Michael Pascoe z The New Daily, je jejich zaměření podobné jako v případě těch amerických," pokračuje Powell.

Pascoe, který dlouhou dobu pracoval jako editor ekonomiky a finančního obsahu pro Macquarie Radio a Channel Nine, vzpomíná: "Čtvrt století bylo mým úkolem každý den zprostředkovávat informace o financích a investování. Většinou to byly nesmysly. To, co jsme nabízeli, bylo pro investory užitečné asi jako předpověď počasí na včerejšek."

Pascoe je na základě svých zkušeností dokonce přesvědčený, že honba za senzací a nadmíra informací ve finančních médiích řadu méně zkušených investorů mohou dotlačit k rizikovému chování. "Někteří investoři mohou sklouznout k tomu, že se na trzích chovají jako v kasinu," tvrdí.

"I finanční televizní stanice bojují o sledovanost, takže se investory snaží za každou cenu zaujmout. Právě s tím by investoři k jejich vysílání měli přistupovat. Měli by si uvědomit, že velké množství toho, co slyší, jsou jen líbivá témata, jež je mají šokovat a připoutat k obrazovce," dodává Robin Powell.

Zdroj: The Evidence-Based Investor

MédiaPonaučení pro investoryTelevizeZpravodajství
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nebaví vás drahá NVIDIA? Vsaďte na boom AI přes komodity

Nebaví vás drahá NVIDIA? Vsaďte na boom AI přes komodity

25. 6.-Tomáš Beránek
Průmyslové kovy