FX: Jak vydělávat na měnovém trhu

Pojem forex je zkratka pro devizovou burzu. Neobchodují se zde ani akcie, ani komodity (např. ropa), zbožím tohoto trhu jsou jednotlivé národní měny. Forex trh je tedy místo, kde můžete nakupovat a prodávat dolary, eura, jeny a další světové měny. Z hlediska objemu transakcí je tento trh největší na světě.
K úspěšnému obchodování na forexovém trhu je potřeba osvojit si a aplikovat znalosti ze 3 základních oblastí, kterými jsou:
• obchodní metoda, na základě které budeme určovat co, kdy a jak obchodovat;
• řízení peněz, které nám bude určovat velikost obchodovaných pozic;
• psychologie, aneb jak se vyhnout nástrahám forexových trhů a běžným chybám.
Podívejme se na to, jak si vytvořit vlastní obchodní metodu. Každá obchodní metoda se řídí několika základními pravidly, která se dají shrnout do 5 kroků.
1. Časový rámec
Je důležité si uvědomit, jaký jste typ obchodníka a co od obchodování očekáváte. Máte rádi rychlé výsledky, nebo si dokážete počkat na výsledek obchodu několik týdnů i měsíců? Chcete se koukat do grafů každý den, nebo jen na jeho konci?
Takové a podobné otázky vám pomohou určit časový rámec (pásmo), ve kterém byste měli obchodovat, tj. hledat obchodní signály. Pokud např. chodíte přes den do zaměstnání, bude pro vás nejpraktičtější denní, týdenní, možná dokonce měsíční časový rámec.
Hlavní měnové páry sledujte zde
2. Najděte indikátory, které vedou k identifikování nového trendu
Souvisí s prvním krokem obchodní metody – identifikovat trend co nejdříve. Indikátorů existují stovky, ovšem málokterý začínající obchodník s nimi umí zacházet. K identifikování trendu se nejvíce používají klasické klouzavé průměry a jejich křížení. Mezi další hojně používané indikátory patří MACD nebo SAR Reversal, které má ve výbavě každý software k obchodování.
3. Najděte indikátor, který potvrdí trend
Souvisí s druhým krokem, tj. že se nenecháme vyhazovat z obchodu kvůli krátkodobým výkyvům trhu. K tomu nám může pomoci potvrzení trendu dalším indikátorem. Zároveň lze použít analýzu více časových rámců, kdy si např. na denním grafu určíme směr hlavního trendu a na nižších pásmech hledáme vhodné příležitosti, kdy do obchodu vstoupit.
Kromě indikátorů existují i další nástroje, které mohou plnit stejnou funkci, patří mezi ně trendové čáry, trendové kanály a další.