Adidas prodá divizi golfového vybavení a oblečení

Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas prodá svou divizi golfového vybavení a oblečení, která zahrnuje značky TaylorMade, Adams a Ashworth, soukromému investičnímu fondu KPS Capital Partners. Z prodeje získá 425 milionů USD, z toho zhruba polovinu v hotovosti a zbytek v zajištěných dluhopisech a podmíněných aktivech. Vyplývá to ze středečního prohlášení společnosti.
Prodej by měl být dokončen ještě v letošním roce. Adidas dodal, že po dokončení prodeje zaúčtuje mimořádné náklady ve výši až 100 milionů eur.
Adidas nabídl ztrátové aktivity k prodeji loni. Firma se rozhodla zaměřit na sportovní obuv a oblečení. Adidas koupil TaylorMade v roce 1997 jako součást akvizice francouzské lyžařské značky Salomon za 1,4 miliardy USD. Z firmy učinil největšího světového dodavatele golfových holí. Menší značku Ashworth přikoupil v roce 2008 a Adams o čtyři roky později.
Poptávka po golfovém zboží se dostala na svůj vrchol kolem roku 2000, kdy byl světovou jedničkou Tiger Woods. Počet lidí hrajících golf v USA, které se na globálním golfovém trhu podílejí polovinou, však od té doby prudce klesl.
Golfová divize má na celkových tržbách skupiny podíl pět procent. Loni její tržby klesly o procento na 892 milionů eur. Ve srovnání s vrcholem z roku 2012, kdy činily 1,34 miliardy eur, se snížily o třetinu. Divize loni vykázala ztrátu, napsala agentura Reuters.
Zdroj: ČTK