Alibaba získá kontrolu na řetězcem hypermarketů Sun Art

Čínský internetový obchod Alibaba Group Holding investuje 3,6 miliardy dolarů do převzetí kontroly nad čínským řetězcem hypermarketů Sun Art Retail Group. Informovala o tom v pondělí agentura Reuters. Alibaba tak pokračuje v rozšiřování svých aktivit v kamenných prodejnách.
Alibaba už teď v řetězci vlastní 21% podíl, který díky ohlášené investici zvýší zhruba na 72 %. Společnost Sun Art provozuje v Číně 481 hypermarketů a tři supermarkety.
Společnost Alibaba v roce 2016 představila svůj první kamenný obchod s potravinami nazvaný Freshippo. Tento řetězec má teď stovky poboček v obchodních centrech po celé Číně.
Do odvětví kamenných prodejen v poslední době vstupují v Číně i konkurenční internetoví prodejci. Společnost JD.com například provozuje řetězec prodejen s potravinami 7Fresh, firma Pinduoduo pak v létě koupila podíl v řetězci obchodů s domácími spotřebiči Gome Retail Holdings.
Zdroj: ČTK
Aktuality
