Mediální firma Hearst zvýšila podíl v agentuře Fitch na 80 %

Americká mediální společnost Hearst Corporation koupila od francouzské společnosti Fimalac za téměř dvě miliardy USD podíl 30 % v ratingové agentuře Fitch. Podíl firmy Hearst v agentuře se tak zvýšil na 80 %, Fimalac si ponechala zbývajících 20 %, uvedl list The Financial Times. Navýšení podílu je součástí snahy firmy Hearst rozšířit své podnikání mimo původní vydavatelskou činnost.
Zpráva přišla krátce poté, co Hearst oznámila, že zaplatila 81 milionů USD za koupi čtvrtinového podílu v AwesomenessTV, digitální videosíti zaměřené na náctileté, kterou vlastní firma DreamWorks Animation.
Hearst začala nakupovat akcie Fitch v roce 2006, kdy za podíl 20 % zaplatila 600 milionů USD. Dalších 20 % koupila v roce 2009 za 427 milionů USD a v roce 2012 za 177 milionů USD zvýšila svůj podíl na 50 %.
Firmu Hearst založil v roce 1887 novinový magnát William Randolph Hearst. Společnost mimo jiné vydává časopisy Cosmopolitan a Esquire a noviny The San Francisco Chronicle. V poslední době je však jejím hlavním pohonem zisku divize podnikatelských médií, která poskytuje informační služby z oblasti finančnictví, zdravotní péče a automobilového průmyslu. Přesun do této oblasti pomohl firmě Hearst překonat pokles příjmů z tištěné reklamy v novinách a časopisech a prodeji papírových novin a časopisů, protože čtenáři se stále častěji přesouvají k digitálním médiím.
Zdroj: ČTK