Výrobce kávy Lavazza podal nabídku na dvě francouzské značky kávy

Italský výrobce kávy Lavazza chce koupit dvě francouzské kávové značky L'Or a Grand’Mere. Akvizice je součástí plánu zahraniční expanze italské firmy. Lavazza v prohlášení cenu nezveřejnila, informované zdroje ale agentuře Reuters řekly, že Lavazza za obě značky nabídla více než 600 milionů eur.
Značka Grand’Mere patří firmě Mondelez International a L'OR společnosti D.E. Master Blenders 1753. Obě značky byly nabídnuty k prodeji kvůli fúzi kávových divizí obou společností, díky které má vzniknout druhý největší producent kávy na světě za firmou Nestlé. Nová firma by však ovládala více než 60 % trhu s kávou ve Francii. Aby získala povolení k fúzi, musí proto část svých aktivit v zemi prodat.
Lavazza je sedmým největším producentem kávy na světě. Generální ředitel společnosti Antonio Baravalle na počátku letošního roku oznámil, že chce, aby firma zvýšila podíl příjmů ze zahraničí na svých celkových příjmech na 70 % ze současných 46 %. Ke splnění tohoto plánu chce využít i akvizice. Firma podle něj má zdroje na financování expanze.
O značky měly podle zdrojů zájem také izraelská firma Strauss Group a čtyři soukromé investiční firmy. Lavazza však nakonec zůstala jediným zájemcem, který podal závaznou nabídku.
L'Or mimo jiné vyrábí kávové kapsle vhodné pro přístroje Nespresso firmy Nestlé. Roční obrat obou francouzský značek se podle zdroje pohybuje kolem 300 milionů eur.
Zdroj: ČTK