US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ-0,25 %
KB-0,77 %
Erste+0,80 %

Coca-Cola kupuje čínského výrobce rostlinných nápojů

Americký výrobce nápojů Coca-Cola se dohodl na převzetí nápojových aktivit čínské společnosti Culiangwang Beverages Holdings, za které zaplatí 400,5 milionu USD včetně dluhu. Coca-Cola tak získá napojení na rychle rostoucí trh s rostlinnými proteinovými nápoji.

Redakce IW
Redakce IW
17. 4. 2015 | 16:14
Fúze a akvizice

Dohoda je prvním převzetím Coca-Coly v Číně od roku 2010, kdy čínský antimonopolní úřad zablokoval její snahu o převzetí místního prodejce ovocných šťáv a džusů Huiyuan.

Coca-Cola uvedla, že akvizice je v souladu s její strategií v Číně, tedy nadále poskytovat různorodou škálu nápojových produktů čínským spotřebitelům. Nápoje s rostlinnými proteiny v Číně podle firmy představují rostoucí kategorii.

Culiangwang se podle svého prohlášení po prodeji svých nápojových aktivit hodlá dál věnovat spotřebitelským produktům. Firma vznikla v roce 1998 a v Číně je předním poskytovatelem takzvaných zelených potravin. Zabývá se jak pěstováním, tak zpracováním a výrobou sterilovaných a balených potravin a jejich dopravou.

Tržní hodnota nápojových aktivit činí 230 milionů USD. Za rok do konce dubna 2014 zisk z těchto aktivit dosáhl 193 milionů jüanů. Dohodu ještě musí schválit antimonopolní úřady.

Coca-Cola v posledních letech nakupuje po celém světě výrobce džusů, vody a dalších neperlivých nápojů, aby rozšířila své portfolio. Nová akvizice v Číně přichází v době, kdy se Coca-Cola potýká se slabším odbytem. V únoru firma oznámila, že jí zisk ve čtvrtém čtvrtletí klesl o 55 % kvůli slabšímu prodeji na některých trzích, včetně Číny, Evropy a Mexika.

Zdroj: ČTK

Americké akcieCoca-ColaFúze a akvizice
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár
Informační technologie