Jak rozeznat krizi a hospodářský růst? 15 nejdivnějších ekonomických indikátorů

Okukovat ženy se opravdu vyplatí, délka sukní totiž může něco napovědět o budoucím ekonomickém vývoji. Málokdo takovým teoriím věří, ale některé jsou podložené čísly a mají své indexy. Například Čechy tolik oblíbené pivo. Jak tedy v běžném životě poznat, že se blíží krize, a kdy naopak čekat zotavení?
Reklamy na armádu (v USA)
V době nejisté budoucnosti zvyšuje armáda frekvenci televizních spotů. Lidé, kteří nemohou sehnat práci, tak mohou snáze získat peníze a kariéru. Pokud je uchazečů mnoho, armáda přitvrdí TV spoty, aby potencionální uchazeče odradila.
Index litevských prostitutek
Jednoduché - jde o poptávku a nabídku. V době prosperity, kdy mohou ženy získat práci, prostitutek ubývá, v opačném případě roste.
Index pánského spodního prádla
Muži během krize nenakupují spodní prádlo jako obvykle. Že se snaží ušetřit zrovna na tomto kusu oblečení, je zvláštní, ale je to tak. Příkladem je Alan Greenspan.
Index sexy servírek
Čím přitažlivější servírka, tím větší pravděpodobnost ekonomického propadu. Během pádů se totiž snaží atraktivní lidé díky vzhledu sehnat jakoukoli práci.
Index spotřeby piva
Už nechodíte po práci na pivo? To možná naznačuje, že se blíží horší časy. Lidé totiž během krize omezují návštěvy restaurací a radši si dají pivo doma.
Indikátor japonských účesů
Čím kratší, tím lepší. Japonky se snaží ušetřit i na účesech. Volí proto jednoduché střihy, a pokud jdou ke kadeřníkovi, volí kratší délku, aby nemusely do salónu tak často.
Index dolního lemu
Tento jev popsal už v roce 1920 George Taylor. Tato teorie říká, že čím kratší sukně, tím lepší vyhlídky pro ekonomiku.
Popcornový index
Aby lidé uprchli od reality, jdou do kina a ponoří se do Harryho Pottera nebo Šmoulů. Ve většině případů postrádají tyto filmy špetku vkusu, ale popcorn jde v tomto období na dračku.
Index prodejců aut
Čím rychleji jdou prodejci s cenami ojetin dolů, tím horší je ekonomický výhled.
Google index
Na Googlu vyhledávají stovky milionů lidí úplně vše. I práci. Statistiky Googlu jsou proto jednou z nejspolehlivějších ukázek světové poptávky lidí po informacích. Slovo "nezaměstnanost" v posledních letech přidává stovky procent.
Index hraček v Happy Mealu
V honbě za lepšími zisky se snaží fastfoodové společnosti ušetřit každý centík. A bohužel šetří i na dětech. V době krize se totiž snižuje počet hraček, které děti dostávají k jídlu zadarmo.
Fazolový index
Spotřebitelé se jednoduše snaží ušetřit. Volí proto trvanlivé potraviny. Patří mezi ně právě fazole. Jen ve Velké Británii se v roce 2009 zvýšil počet prodaných plechovek o 23 procent.
Ráj rtěnek
Tento koncept vymyslel Leonard Lauder, ředitel firmy Estee Lauder. Tento index ukazuje, že se ženy v době krize zaměřují na rtěnky na úkor dražšího zboží, jako jsou kabelky nebo boty.
Index úzkých kravat
jde dokonce o dvě teorie. První říká, že muži nosí kravatu častěji, aby bylo vidět, že více pracují. Podle druhé se kravaty zužují se zhoršujícím se ekonomickým prostředím. Když se ekonomika uzdravuje, nosí se kravaty světlejší.
Stavařský index
Stavební firmy ve Spojených státech se rády tváří, že mají hodně práce. Telefony proto neberou, nebo se s vámi alespoň baví stroze. Pokud vám ovšem odpoví hned a chtějí s vámi spolupracovat za každou cenu, je zle. Ekonomika je na tom totiž špatně - firmy totiž usilují o jakoukoli zakázku.
Zdroj: Business Insider
Aktuality
