US MARKETOtevírá za: 1 h 10 m
DOW JONES+0,65 %
NASDAQ-0,18 %
S&P 500+0,41 %
META-2,35 %
TSLA-1,40 %
AAPL-0,41 %

Sergio Scaglietti: Muž, který dal vozům Ferrari tvář

Muž, který sochal "nemožná" auta. Jak pod rukama Sergia Scagliettiho nabývaly tvar legendární vozy Ferrari?

Tibor Michaels
Tibor Michaels
3. 1. 2012 | 6:15
Auta

Sergio Scaglietti. Široké veřejnosti toto jméno možná moc neřekne, ovšem kdo si vybaví podmanivý luxusní červený vůz Tonyho Curtise z televizních filmů ze 70. let, bude hned vědět, o kom je řeč.

Filmy, ve kterých ležérní a bohémský Curtis vždycky trumfnul upjatějšího Rogera Moora, pozdějšího Jamese Bonda, sklízely obrovské úspěchy po celé Evropě – možná jim k tomu pomohlo i to, že příběhy byly poprvé situovány do luxusního prostředí, do světa "jet set". No a oním vozem nebylo nic jiného než Ferrari Dino, jeden z legendárních modelů Sergia Scagliettiho. Muže, který v kruzích odborníků i příznivců motorismu, inženýrů a designérů platil za uznávaného mistra.

Ve světě, ve kterém měly zanedlouho převládnout počítačové programy, aerodynamické řízení a odborná umělecká průprava, Scaglietti vlastně pořád jen vyklepával plech, a to už od dvanácti let.

Přátelství, které prošlo žaludkem

Podle legendy měli bratři Scagliettiové dílnu přímo naproti kanceláři Enza Ferrariho, nedaleko Modeny, kde člověk o slavné značky doslova zakopává, a slavný soused k nim jednou poslal na jakousi drobnou opravu vůz Alfa Romeo. Tak se dali dohromady a jejich přátelství trvalo celý život.

V roce 1951 si Sergio otevřel vlastní dílnu na výrobu karoserií, díky čemuž se k jeho jménu pojí celá plejáda úspěchů v barvách Ferrari, jako například Daytona, California Spider GT nebo první model Testa Rossa.

"Enzo Ferrari s námi rád trávil sobotní odpoledne," vyprávěl Scaglietti. "Vyšli jsme si do okolních kopců a hledali nějakou dobrou hospodu, kde bychom se mohli trochu odreagovat. Vždycky měl strašně moc práce, za celý týden mu nevyšel čas snad ani na jeden klidný oběd.

S námi se pak uvolnil, sledovali jsme závody, měli jsme rádi výtečnou emiliánskou kuchyni a zpravidla jsme spolu mluvili jen ve zdejším nářečí."

Písek, holé ruce, pokuty

Jak dál praví legenda, hliníkové plechy, umístěné na pytlích s pískem, tvaroval někdy holýma rukama, jindy pomocí kladiva, tak, aby získaly odpovídající svůdnou, plnou formu. "Testa Rossa je Sophia Lorenová mezi auty," říkával Scaglietti spokojeně. "Přesně tak ladná, neodolatelná a svůdná jako ona."

Pokračování článku najdete na serveru Českápozice.cz

AutaHistorie
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika