Co Twitter dal: Sweet Home Alabama

Dnes o tom, že v USA vynakládají firmy miliardy dolarů na odkupy akcií, ale trhu to stejně nepomáhá, že v Číně firmy investují do svého rozvoje, ale ani to akciím nepomáhá, že léky proti bolesti mají souvislost s pracovitostí, že Angela Merkelová zdražuje Čechům dovolenou a také o tom, že akcie Nike nesou rozchod firmy s Rogerem Federerem dost špatně.
1. Odkupy vs. investice
Velké americké společnosti, zejména technologické giganty v čele s Applem, ve velkém odkupují své akcie. Největší pětka na nákupy vynaložila jen za poslední tři roky 228 miliard dolarů. V Číně je to naopak, největší technologická pětka odkoupila za stejnou dobu akcie jen za 10,7 miliardy dolarů. Namísto toho investují volné miliardy do svého rozvoje a zvětšování vlivu ve světě byznysu. Největší firmy v USA jsou stále větší než ty čínské, ale rozdíly se rychle zmenšují.
2. Medvěd se blíží
Přestože se velké technologické společnosti snaží, seč mohou, americkým akciím se nedaří dostat přes maxima z letošní zimy. Stojí trh na začátku medvědího trendu?
V Číně jsme se již medvědího trhu dočkali, index Shanghai Composite od posledního lednového maxima ztratil 22 %. Takže ani investice do rozvoje nepomáhají.
A ačkoli jsou na tom akcie po dlouhé době relativně hůře, vyhledávač Google na to evidentně kašle, protože bitcoin padá ještě více.
3. Opioidy a pracovitost
Se zajímavou statistikou se vytasila Deutsche Bank. Podle grafu totiž existuje závislost mezi používáním opioidů a mírou zapojení osob do pracovního procesu v jednotlivých státech USA. Otázkou zůstává, zda může vyšší spotřeba léků proti bolesti stát za nižší ochotou pracovat, nebo je to o tom, že větší počet nezaměstnaných znamená šíření závislosti na opiátech. Sweet Home Alabama!
4. Merkelová a euro
Německá kancléřka Angela Merkelová a ministr vnitra Horst Seehofer se dohodli na kompromisním řešení ohledně nelegálních migrantů na hranicích Rakouska a Německa. Je to hezké, ale Češi, kteří se chystají na dovolenou do eurozóny, asi jásat nebudou. Euro totiž vyletělo nahoru a poprvé od září 2016 stojí přes 26 korun.
5. Federer a Nike
Roger Federer po dvaceti letech mění hlavního sponzora. Na svůj první zápas ve Wimbledonu nenastoupil v oblečení značky Nike, ale v kolekci od japonské firmy Uniqlo. Roger za deset let dostane od firmy 300 milionů dolarů, což se samozřejmě vyplatí, i když přijde o svou vlastní značku RF, jejíž design patří Nike. Akcie Nike v pondělí spadly o 1,67 %, což může být způsobeno tím, že firma přišla o jednu z největších hvězd. Při pohledu na akcie firmy Fast Retailing, matku Uniqlo, je ale potřeba poznamenat, že Roger možná až takovou sílu nemá, protože také ztratily. Snad je to kvůli tomu, že Federer bude nadále hrát v obuvi Nike, protože Uniqlo boty nevyrábí.