US MARKETZavírá za: 1 h 40 m
DOW JONES-0,64 %
NASDAQ+1,61 %
S&P 500+0,72 %
META+2,60 %
TSLA+6,75 %
AAPL+1,02 %

Ženy utrácejí podle cyklu. Nejen ekonomického

Zakoupí si ta či ona ženština kalhoty, nebo minisukni? Dá přednost roláku, či svršku, který odhaluje více, než skrývá? Ještě donedávna by ekonomové odpověděli, že to je plně odvislé od libůstek dotyčné - od spotřebitelských preferencí, které má daná dívka či dáma vědomě pod kontrolou. Je zima? Pořídí rolák. Čeká ji večer mejdan? Utratí za sexy top. Prosté.

Nové výzkumy ale ukazují, že spotřební chování žen není jen výsledkem jejich vědomého, racionálního úsudku, nýbrž i podvědomých pochodů ve vleku hormonů, lépe řečeno, momentální fáze menstruačního cyklu. Čerstvá studie Minnesotské univerzity totiž praví, že ovulující ženy podvědomě tíhnou k nákupu vyzývavějšího oblečení.

To, že dají přednost sexy topu před rolákem, tak nemusí být vždy výsledkem rozumové kalkulace; vydá-li se žena do obchodu zrovna během těch několika dnů, pěti či šesti, v měsíci, kdy ovuluje a je nejnáchylnější k oplodnění, je dost dobře možné, že ji k uvedené spotřebitelské volbě strhne chemie jejího vlastního těla.

Porazit konkurenci

Jak argumentují autoři zmíněné studie, která teprve bude publikována v Journal of Consumer Research, atraktivnější svršky nakupují ovulující ženy primárně nikoli proto, aby se zalíbily mužům, ale proto, aby z boje o jejich přízeň vyřadily konkurentky.

"Náš výzkum odhalil, že ovulující ženy vybírají módní produkty, které jsou více sexy, přičemž se v mysli porovnávají s ostatními ženami v dané oblasti," vysvětluje Kristina Duranteová, spoluautorka studie. Samozřejmě, konečným cílem je zaujmout muže; aby se to podařilo, je třeba být ve vyzývavosti či rafinovanosti o krok napřed před ostatními ženami v dosahu.

Závěry studie také mohou vysvětlovat známou ambivalenci v postoji mnohých žen, které navléknou atraktivní sexy ohoz, jen aby vzápětí mudrovaly, že kolegovy pohledy sklouzávají až tuze často do výstřihu: sexy, ba výstřední oblečení, jež zakoupily ve dnech hormonálního splašení, během ovulace, totiž pochopitelně sem tam navlečou i v jiných údobích menstruačního cyklu - i tehdy, když pro ně muži vůkol nejsou zas tak ústřední, ba jsou přímo dotěrní.

Tak či onak, ovulující ženy, to je zhruba miliarda spotřebitelů, tedy nemalá složka globální poptávky.

InvestováníŽeny
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

Nahoru, nebo dolů #12: Jádro a emise jako never ending story

13. 5.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Česká republika