Hodnota reklamy zobrazované na webu v září výrazně stoupla

Hodnota reklamy zobrazované na internetu po několikaměsíčním poklesu v září výrazně stoupla. Zadavatelé využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 568 milionů korun, což bylo téměř o polovinu více než v předchozím měsíci. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu zajišťuje společnost MEDIARESEARCH.
V meziročním srovnání se objem zobrazované reklamy, která je nejběžnější formou inzerce na internetu, zvýšil o více než pětinu. Největším zadavatelem se stejně jako v předchozích měsících stal internetový obchodník Internet Mall, který využil reklamní prostor v celkové hodnotě téměř 30 milionů korun. Druhým největším zadavatelem byla společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 18,2 milionu korun. Na třetím místě byl řetězec Lidl, který umístil reklamu v hodnotě 11,8 milionu.
Mezi desítkou nejčastějších inzerovaných produktů se objevila motorová vozidla, peněžní zprostředkování, činnosti související s telekomunikační sítí, cestovní agentury nebo pojištění.
Skupina deseti největších provozovatelů v září vystavila on-line inzerci v ceníkové hodnotě 520 milionů korun. Nejvíc Seznam.cz s objemem 218,9 milionu korun, dále Centrum Holdings s 96,9 milionu a MAFRA s inzercí za 76,6 milionu korun. Ceníkové ceny reklamního prostoru nezapočítávají množstevní slevy a případné bartery.
TOP 10 provozovatelů v září 2013
- Seznam.cz 218 866 334 Kč
- Centrum Holdings 96 875 812 Kč
- MAFRA 76 565 355 Kč
- Mladá fronta 27 151 032 Kč
- Allegro AdMarket 20 848 658 Kč
- AdActive.cz 18 363 143 Kč
- Ringier Axel Springer 17 276 877 Kč
- CET 21 16 020 554 Kč
- Economia 14 058 334 Kč
- Impression Media 13 562 344 Kč
Zdroj: ČTK
Aktuality
