US MARKETOtevírá v 15:30
S&P 500+0,13 %
NASDAQ-0,21 %
DOW JONES+0,16 %
PX+0,35 %
ČEZ-1,00 %
NVIDIA-2,47 %

Asie se stává pro Volkswagen stále důležitějším trhem

Redakce IW
Redakce IW
30. 3. 2013 | 15:21
Auta

Asie se stává stále důležitějším trhem pro největší evropskou automobilku Volkswagen Group. V posledních čtyřech letech zde firmě výrazně roste počet zaměstnanců, výroba i prodej. Vyplývá to z údajů zveřejněných agenturou DPA.

Mezi lety 2008 a 2012 se počet zaměstnanců automobilky v Asii zvýšil o 134 procent na 70 000 a Asie měla loni na celkovém počtu zaměstnanců skupiny podíl 13 %. Hlavní podíl na zaměstnanosti skupiny má zatím stále Evropa, kde pracuje 410 000 z celkového počtu 550 000 zaměstnanců automobilky. V Evropě se však za poslední čtyři roky zvýšil počet zaměstnanců jen o 44 %.

Evropa rovněž ztrácí podíl na celkové výrobě automobilky. Na konci loňského roku se podíl snížil na 51 % z 62 % na konci 2008. V Německu je tento propad ještě výraznější, klesl na 17 % z 34 %. Naopak podíl Asie stoupl z 16 % na 29 %.

Podobně je to i s dodávkami vozů. V roce 2008 měla Asie a Tichomoří na celkových dodávkách osobních a lehkých nákladních aut podíl 19 %, o čtyři roky později to bylo již 35 %. Z toho Čína se stala nejvýznamnějším samostatným trhem automobilky. V roce 2012 automobilka v Číně prodala 2,8 milionu vozů, celosvětově to bylo 9,1 milionu vozů.

Do roku 2018 600 tisíc zaměstnanců

V roce 2008 měl Volkswagen v Asii pět výrobních závodů. O čtyři roky později to již bylo devět. V Evropě se počet výrobních závodů zvýšil o devět na 37. Přispěla k tomu však i převzetí firem Ducati a Porsche. A i budoucí plány automobilky počítají s výstavbou závodů hlavně Asii.

Volkswagen hodlá do roku 2018 zvýšit počet zaměstnanců na 600 tisíc ze současných 550 tisíc. "Volkswagen roste, proto pokračuje v přijímání zaměstnanců do výroby," uvedl šéf závodní rady Bernd Osterloh v rozhovoru pro list Handelsblatt. Dodal, že růst počtu zaměstnanců se bude týkat zejména mimoevropských aktivit.

Zdroj: ČTK

AutaVolkswagen
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

Je AI už bublina, nebo stále příležitost století? Na konferenci Market Mood padly odpovědi

22. 10.-Michaela Nováková, Vendula Pokorná
Investiční portfolio